نحوه لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید در صرافی ها | چگونه باخبر شویم؟

يكشنبه ، 14 شهریور 1400 ، 19:18

لیست شدن ارزهای جدید در صرافی یکی از چالش‌های بزرگ طراحان و توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال است. برای اضافه شدن ارزهای جدید در صرافی باید مراحلی طی شود که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم. در حال حاضر در جامعه ارزهای دیجیتال شرکت‌هایی به وجود آمده‌اند که به طور تخصصی در زمینه لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید در صرافی ‌ها فعالیت می‌کنند. در گذشته خود تیم ارز دیجیتال به صورت مستقیم با صرافی‌ها مکاتبه می‌کرد و این فرآیند را انجام می‌داد ولی با گسترش جامعه ارزهای دیجیتال و افزایش تعداد توکن‌ها و همچنین صرافی‌ها، این فرآیند به یک کار تخصصی تبدیل شده است.


از طرفی تریدرها و سرمایه‌گذاران هم به دنبال ارزهای جدیدی می‌گردند که احتمال رشد بالایی دشته باشند. از این رو، آنها هم به دنبال صرافی‌ها یا سایت‌هایی هستند که این ارزها را لیست می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه از لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی ها باخبر شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


چرا لیست شدن ارزهای جدید در صرافی ها ضروری است؟

ابتدا بیایید دلایل اصلی مورد نیاز برای لیست شدن ارزهای جدید در صرافی ها را بررسی کنیم. پروژه‌های بسیاری به طور کامل نمی‌دانند که برای لیست شدن در یک صرافی باید چه چیزی را ارائه دهند. لیست شدن در صرافی شامل چندین جزء است:


توانایی ترید، خرید و فروش توکن

لیست شدن در صرافی، توکن شما را برای فروش در دسترس کاربران قرار می‌دهد. کاربران پروژه می‌توانند آزادانه این توکن را بخرند و بفروشند، در نتیجه به پروژه و توکن فرصت موفقیت می‌دهند.


اضافه شدن ارزهای جدید در صرافی و رشد جامعه پروژه

هر صرافی اجتماع خاص خود را دارد که بر اساس اصول مختلف از جمله اصول جغرافیایی شکل می‌گیرد. لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی به معنای ورود به بازارهای جدید است. برخی از صرافی‌ها در سراسر جهان فعالیت می‌کنند و معامله‌گرانی از سراسر جهان دارند، اما صرافی‌هایی نیز هستند که بیشتر تمرکز خود را بر بازارهای محلی (مانند کره، آمریکای لاتین، اروپای شرقی) قرار داده‌اند.


لیست شدن ارزهای جدید در صرافی های ارز دیجیتال نه تنها فرصتی برای افزایش حجم ترید و نقدینگی است، بلکه باعث جلب توجه سایر کاربران صرافی به این پروژه و تبدیل آنها به اعضای جامعه و ایجاد حضور در منطقه‌ای خاص می‌شود.

فروش توکن

اگر بخواهیم روراست باشیم، بنیانگذاران پروژه‌ها معمولاً بزرگ‌ترین دارندگان توکن اختصاصی پروژه خود هستند. توکن‌ها اغلب نقدینگی لازم برای گسترش و توسعه را ندارند، اما سازماندهی یک ICO (عرضه اولیه توکن) یا IEO (عرضه اولیه صرافی) هم همیشه ضروری یا حتی ممکن نیست. در برخی موارد، با یک فرآیند موفقیت‌آمیز لیست شدن رمزارز جدید در صرافی، نقدینگی کافی برای توکن مهیا می‌شود و بنیانگذاران پروژه می‌توانند به عنوان معامله‌گرانی عمل کنند که توکن را در صورت نیاز برای توسعه پروژه می‌فروشند.


مشارکت در بازارهای جدید

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید در یک صرافی به معنی ورود به بازارهای جدید است. همراه با لیست شدن رمزارز جدید در صرافی، ادغام شدن و همکاری با پروژه‌های دیگر هم در این بازارها امکان‌پذیر است. به عنوان مثال، می‌توانید به دنبال ایجاد مشارکت با سایر بازیگران صنعت ارزهای دیجیتال باشید که می‌تواند تأثیر لیست شدن توکن شما را افزایش ‌دهد.


جذب اعتماد اجتماع ارزهای دیجیتال

جذب اعتماد، اثر غیرمستقیم لیست شدن ارزهای جدید در صرافی است، اما برای همه روشن است که جامعه بیشتر به پروژه‌هایی که در صرافی‌های خوب و معتبر لیست شده‌اند علاقه‌مند است تا پروژه‌هایی که در هیچ جا نمایندگی ندارند.


انتخاب صرافی برای خرید ارزهای دیجیتال جدید

اکثر صرافی‌ها ادعا می‌کنند که برای لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی‌شان، بهترین گزینه هستند. اما آنچه باید بدانید این است که تقریباً همه صرافی‌ها دارای حجم معاملات جعلی هستند و حتی برخی از صرافی‌ها سالها فقط به دلیل حجم جعلی در صدر قرار دارند؛ آنها تقریباً هیچ معامله‌گر واقعی یا نقدینگی ندارند، اما می‌توانند لیست‌های گران‌قیمت را با تظاهر به فعالیت بیشتر بفروشند که منجر به ناامیدی و اتلاف پول پروژه‌ها می‌شود. چنین صرافی‌هایی زیاد نیست، اما تعدادی از آنها در این بازار وجود دارد. بنابراین، شما باید نسبت به رتبه‌بندی‌ها و گزارش حجم معاملات تردید داشته باشید و برای شناسایی آنها باید بازار را به خوبی بشناسید و درک کنید. نمایندگان اضافه شدن ارزهای جدید در صرافی، که در بخش‌های بعدی به آنها خواهیم پرداخت، می‌توانند به شما در انجام صحیح این کار کمک کنند. حالا، بیایید ببینیم که هنگام انتخاب صرافی باید به چه نکاتی توجه کنیم.


حجم متوسط روزانه

علی‌رغم این واقعیت که این شاخص ممکن است دستکاری شود، هنگام ارزیابی صرافی یکی از مهم‌ترین نکات است. دو سایت اصلی وجود دارد که اغلب هنگام ارزیابی حجم کل صرافی به آنها اشاره می‌شود:

Top Cryptocurrency Exchanges Ranked By Volume | CoinMarketCap

Top Crypto Exchanges Ranking (Spot) | CoinGecko

میانگین تعداد بازدید از وب سایت صرافی در هر ماه

میانگین تعداد بازدید از وب سایت صرافی در هر ماه، شاخصی است که می‌توان به طور تقریبی با استفاده از سایت siformweb.com آن را تخمین زد. در عین حال، به پویایی رشد یا کاهش بازدیدها در مقایسه با ماه‌های قبل نگاه کنید. فقط با یک پارامتر به تنهایی، قضاوت در مورد کیفیت صرافی دشوار است. اما گاهی اوقات می‌توانید ناهنجاری‌هایی را مشاهده کنید که به احتمال زیاد نشان می‌دهد صرافی به آن اندازه که ادعا می‌کند فعال نیست.


مقدار و کیفیت ارزهای دیجیتال معامله‌شده

صرافی‌هایی با کیفیت بسیار پایین وجود دارند که صدها ارز دیجیتال ناشناخته و بی‌فایده را بدون حجم، حرکت و نقدینگی لیست کرده‌اند. اگر چنین ارزهای دیجیتالی در لیست صرافی به تعداد زیادی وجود دارد و صرافی آنها را از لیست خارج نمی‌کند، این خود می‌تواند نشانه‌ای از عدم اعتبار صرافی باشد. لیست شدن ارزهای جدید در صرافی‌های با اعتبار پایین می‌تواند به اعتبار آن ارز دیجیتال لطمه بزند.


جامعه و کیفیت کار با آن

به چت روم‌های رسمی ‌صرافی و شبکه‌های اجتماعی آنها بروید. ببینید جامعه آنها چقدر فعال است، چه سؤالاتی می‌پرسند و چگونه توسط مدیران انجمن صرافی به آنها پاسخ داده می‌شود. همچنین ببینید صرافی چه کاری انجام می‌دهد تا جامعه خود را فعال نگه دارد.


جغرافیای صرافی

صرافی‌های بسیاری به وضوح موقعیت جغرافیایی خود را مشخص می‌کنند و منطقه اصلی را که اکثر شرکت‌کنندگان آنها در آن مکان قرار دارند، نشان می‌دهند. بیشتر اوقات، این اطلاعات (به همراه سایر اطلاعات عمومی) را می‌توانید در بخش «درباره ما» در وب سایت صرافی پیدا کنید.


شهرت در اینترنت

برای لیست شدن ارزهای جدید در یک صرافی حتماً شهرت این صرافی در اینترنت را بررسی کنید. البته نمی‌توانید به طور کامل به این مسئله تکیه کنید. اما اغلب اگر صرافی بسیار بدنام باشد (مانند IDAX)، می‌توانید داستان‌های بسیاری از سرنوشت پروژه‌های آن را بیابید و از تکرار سرنوشت آنها جلوگیری کنید.


هزینه لیست شدن ارزهای جدید در صرافی

این فاکتور به طور معمول بسیار مهم است. هر صرافی هزینه‌ای را برای لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی، اغلب هزینه‌ای قابل‌توجه، در نظر می‌گیرد. به طور کلی، روند کار برای هر پروژه اختصاصی است و قیمت نهایی بسته به عوامل مختلف ممکن است متفاوت باشد.


نحوه درخواست لیست شدن ارزهای جدید در صرافی

دو انتخاب برای درخواست لیست شدن ارزهای جدید در صرافی وجود دارد: به طور مستقل یا از طریق نماینده.


گزینه اول می‌تواند شامل کارهای زیادی باشد، اما خیلی پیچیده نیست. هر صرافی دارای دکمه “Listing” یا “Apply to list” در ابتدا یا انتهای وب‌سایت خود است که می‌توان از طریق آن درخواست اضافه شدن ارزهای جدید در صرافی را قرار داد. گزینه دوم کار با آژانس‌های لیست‌بندی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.


کار با آژانس لیست ‌بندی ارزهای دیجیتال در صرافی

آژانس یا نماینده کسی است که با صرافی‌های مختلف آشنا است و مدتی با آنها کار می‌کند. آنها به پروژه‌ها کمک می‌کنند تا با زمان کمتر و با سود بیشتر وارد مذاکره با صرافی خاصی شوند و در صورت لزوم آنها را در این فرآیند راهنمایی می‌کنند. دلایل اصلی که پروژه‌ها ترجیح می‌دهند برای لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی با آژانس‌های لیست‌بندی کار کنند از این قرار است:


کمک به انتخاب صرافی

آژانس‌ها به خوبی با بازار آشنا هستند، دائماً بر وضعیت صرافی‌ها نظارت می‌کنند و می‌توانند راهنمایی کنند که کدام صرافی با بودجه و الزامات پروژه مناسب‌تر است و از کدام صرافی باید اجتناب شود.


کمک برای به دست آوردن قیمت مناسب‌تر

همانطور که قبلاً گفتیم، آژانس‌ها می‌دانند که صرافی‌ها چه تخفیف‌هایی می‌توانند بدهند و راحت‌تر می‌توانند با قیمت جذاب‌تری برای شما مذاکره کنند.


کمتر درگیر کلاهبرداری‌ها می‌شوند

آژانس‌ها مستقیماً با مدیریت صرافی کار می‌کنند، بنابراین امکان اینکه با کلاهبرداری، فیشینگ یا کارکنان کلاهبردار روبه‌رو شوند، کمتر است.


کمک به توسعه توکن پس از لیست شدن

یک آژانس خوب می‌تواند پس از لیست شدن به توسعه و اجرای برنامه‌ای برای حفظ توکن و پیشرفت آن کمک کند؛ مثل انجام فعالیت‌های بازاریابی / روابط عمومی، بازارسازی و جذب اعضای جدید جامعه ارز دیجیتال مورد نظر.


اطلاع از لیست شدن ارزهای جدید در سایت کوین مارکت کل

CoinMarketCal یک رسانه پیشرو برای اطلاع از زمانبندی اخبار معتبر رمزارزها طراحی شده است. این اطلاعات شامل همه رویدادهایی است که به معامله‌گران رمزارزها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. با مراجعه به این سایت می‌توانید زمانبندی لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید را صرافی ها مشاهده کنید.


سخن پایانی

لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی ها یکی از مهم‌ترین مراحل در چرخه زندگی هر پروژه ارز دیجیتال است. انجام درست فرآیند لیست شدن در صرافی می‌تواند موقعیت پروژه ارز دیجیتال را در صنعت ارزهای دیجیتال تقویت کند. با این حال، همانطور که بیان کردیم، مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند لیست شدن را بی‌اثر کند و حتی باعث شکست توکن شود. فرآیند لیست شدن ارزهای جدید در صرافی باید تا آنجا که ممکن است فکرشده و استراتژیک انجام شود و همیشه مراقب کلاهبرداران باشید.

► ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد! عقب نمانید!
انفجار قیمت اتریوم، علت چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر