دستگیری سارق کیف پول ارز دیجیتال

چهارشنبه ، 10 آذر 1400 ، 13:30
رئیس پلیس فتا استان قم، از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که کیف پول ارز دیجتیال افراد زیادی را در گروه های تلگرامی به سرقت برده بود.


پايگاه اطلاع‌رسانی پليس فتا: سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آنها تحت عنوان سرمایه گذاری ارز دیجیتال و کسب سود بالا، موضوع در دستور کار پلیس فتا این استان قرار گرفت.


وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند عامل کلاهبرداری ارز دیجیتال را در یکی از شهرهای شمالی مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی مقام قضایی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کنند ؛ در این خصوص تجهیزات و ادله جرم کشف و ضبط شد .


این مقام مسئول بیان داشت: متهم پس از مشاهده مدارك و مستندات پلیس اعتراف کرد در گروه های تلگرامی ارز دیجیتال با پیام های دروغین افراد تازه کار را به سرمایه گذاری با سودهای بالا ترغیب می کردم و بعد از ارتباط  با آنها با شگردهای خاصی 12 کلمه کلیدی رمز کیف پولشان را می گرفت سپس دارایی ارز دیجیتال آنها را از کیف پول به سرقت می برد.


رئیس پلیس فتا استان قم به کاربران توصیه کرد مراقب حساب های ارزدیجیتال خود باشند و توجه داشته باشند اعتماد به افراد ناشناس که از طریق فضای مجازی با آن‌ها آشنا می شوند و هیچ شناختی نسبت به آنها ندارند اشتباه است و در نهایت به کلاهبرداری ختم می شود.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

► هشدار گوگل در مورد هک حساب‌های ابری توسط استخراج کنندگان رمز ارزها
پیش‌بینی‌ها در مورد آینده روبل دیجیتال ◄

مطالب مرتبط
بنر