کلاهبرداری با عنوان فروش مودم

چهارشنبه ، 10 آذر 1400 ، 13:30
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: مجرم سایبری که در سایت های خرید و فروش به بهانه فروش مودم قصد کلاهبرداری از یک شهروند را داشت با اقدام سریع پلیس به اهداف مجرمانه خود نرسید.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با داشتن مرجوعه قضائی عنوان نمود که در سایت های خرید و فروش مورد کلاهبرداری واقع شده است که برای احقاق حق خود از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.


وی افزود: شاکی در ادامه توضیحات خود گفت با توجه به نیازمندی که در مغازه خود داشتم برای خرید تعدادی مودم وارد اپلیکیشن های خرید و فروش شده که در این حین با آگهی فروش مودم به صورت عمده مواجه گردیدم.


این مقام انتظامی تصریح کرد: قربانی با برقراری ارتباط با فرد آگهی دهنده برای خرید تعدادی مودم اقدام به واریز وجه به مبلغ  دویست و بیست و هشت میلیون  ریال می نماید که پس از دریافت وجه فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی شاکی نبوده و از ارسال اجناس خودداری می کند. 


رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان داشت: کارشناسان این پلیس با انجام تحقیقات اولیه از موضوع و بررسی های صورت گرفته و همچنین طبق مستدات ارائه شده توسط شاکی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند که اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت.


وی در ادامه از عودت مبلغ کلاهبرداری شده بحساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند رسیدگی به موضوع مطرح، با هماهنگی ها صورت گرفته با مقام قضائی و پیگیری مستمر کارشناسان پلیس فتا کل مبلغ کلاهبرداری شده به ارزش 22 میلیون و هشتصد هزار تومان به حساب فرد بزه دیده بازگردانده شد.


رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد:مراقب کلاهبرداران در سایت های خرید و فروش بوده و قبل از دریافت کالا هیچ مبلغی با عناوین مختلف از جمله پرداخت بیعانه و یا هزینه نگه داشت محصول واریز نکنید.


سرهنگ محسن محمودی اعلام داشت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

► لینک‌های جعلی ارز دیجیتال در کمین کاربران
هشدار گوگل در مورد هک حساب‌های ابری توسط استخراج کنندگان رمز ارزها ◄

مطالب مرتبط
بنر