سهل‌انگاری، عامل سرقت 800 میلیون ریالی ارز دیجیتال شد

سه شنبه ، 28 تیر 1401 ، 21:45

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: با اقدامات فنی، ارز‌های دیجیتال سرقتی به مبلغ 800 میلیون ریال به صاحب اصلی خود بازگردانده شد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال وی به مبلغ 800 میلیون ریال به سرقت رفته است، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.


وی ادامه داد: در تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید که شاکی پرونده جهت فعالیت و ثبت نام در سایت‌های خارجی اطلاعات هویتی و شماره تلفن خود را در اختیار دوست خود قرار داده است.


این مقام مسئول افزود: با اقدامات فنی و پلیسی فرد خاطی که دوست وی بود، مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص گردید که متهم از ناآگاهی فرد بزه دیده سوء‌استفاده کرده و با ایجاد کیف پول الکترونیکی، بعد از مدتی با توجه به اینکه به تمامی اطلاعات کیف پول الکترونیکی دسترسی داشت، اقدام به برداشت ارزهای موجود در کیف نموده است.


سرهنگ نصرتی با بیان اینکه ناآگاهی از نحوه فعالیت در فضای مجازی می‌تواند موجب گرفتاری کاربران شود، گفت: شهروندان با توجه به اینگونه شرکت‌ها و سایت‌ها به هیچ عنوان اعتماد نکرده و جهت پیشگیری از گرفتاری از هرگونه واریز وجه یا معرفی افراد دیگر خودداری نمایند.


وی گفت: فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال نیاز به دانش کافی دارد، ولی متاسفانه عدم دانش و آگاهی برخی از شهروندان موجب گرفتاری در دام کلاهبرداران شده زمینه سوء‌‌استفاده از آنان فراهم می‌شود.


رئیس پلیس‌فتا استان آذربایجان‌غربی به هموطنان گرامی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

► انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال
پیش‌ بینی بیت‌کوین ۵۰ هزار دلاری ◄

مطالب مرتبط
بنر