سرقت ارز دیجیتال با ترفند فیشینگ

سه شنبه ، 11 مرداد 1401 ، 14:44

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی که که با طراحی سایت جعلی در سرورهای خارجی و تبلیغات گسترده در خصوص ارز دیجیتال، ضمن جلب اعتماد افراد، اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بود، خبر داد.


پايگاه اطلاع‌رسانی پليس ‌فتا: سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در پی مراجعه شاکی و اعلام اینکه وی برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال با سایتی آشنا شده و با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی و همچنین دریافت مشاوره بصورت صوتی از سوی ادمین سایت، به آن ها اعتماد کرده و پس از سرمایه گذاری چندین میلیارد تومانی متاسفانه دیگر پاسخی از سوی پشتیبان سایت دریافت نکرده، خواستار تشکیل پرونده و رسیدگی به موضوع شد.


وی در ادامه افزود: بلافاصله مامورین پرونده با اخذ مستندات دیجیتال از شاکی و بررسی سرنخ های اولیه و انجام تحقیقات گسترده شبانه روزی، متهم که قصد خروج از کشور بصورت غیرقانونی را داشته در شهرستان اردبیل شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.


 رئیس پلیس فتا استان اظهار داشت: در بازجویی های ابتدایی مشخص شد که متهم با ارتباط گیری از افراد خارج از کشور، ادمین سایت جعلی ارز دیجیتال شده و با تبلیغات گسترده و جلب اعتماد سرمایه گذاران در شهرهای مختلف کشور به بهانه دادن سودهای کلان دلاری اقدام به جمع آوری سرمایه آن ها کرده است.


سرهنگ قهرمان طالع هشدار داد: با توجه به تبلیغات گسترده ارزهای دیجیتال در فضای مجازی و استقبال سرمایه گذاران این حوزه، شیادان سایبری با عنوان وسوسه انگیز چندین برابر کردن سرمایه و دادن سود دلاری کاربران را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می کنند؛ بهتر است کاربرانی که از شرایط سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال شناختی ندارند، با عقد قرار داد و همچنین احراز هویت با شرکت های فعال در این حوزه همکاری داشته باشند.


این مقام انتظامي اعلام کرد: هموطنان جهت اخذ هرگونه مشاوره می توانند به قسمت مرکز امداد و فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و یا با شماره 096380 این مرکز ارتباط برقرار نمایند.

► ایجاد ارتباط بهتر با هواداران باشگاه های ورزشی به وسیله رمزارز
تعداد مال‌باختگان کریپتو چقدر است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر