تهدیدی جدید برای کاربران رمزارز: اطلاعات تماس افراد هک شد!

دوشنبه ، 5 دی 1401 ، 19:31
به گزارش شرکت اطلاعات جرایم سایبری هادسون راک (Hudson Rock)، ظاهراً فردی یک پایگاه داده خصوصی حاوی اطلاعات تماس ۴۰۰ میلیون حساب کاربری توییتر، شامل ایمیل‌ها و شماره تلفن‌های آنها، را در بازار سیاه برای فروش گذاشته است. طبق گزارش‌ها، در این پایگاه داده، اطلاعات تماس افرادی همچون ویتالیک بوترین و کوین اولری (Kevin O’Leary)، نیز وجود دارد.

به گفته شرکت هادسون راک، این فرد ادعا می‌کند که این داده‌ها را در اوایل سال ۲۰۲۲ و به دلیل وجود آسیب‌پذیری در توییتر و همچنین تلاش برای اخاذی از ایلان ماسک برای خرید داده‌ها، به دست آورده است. هادسون راک گفته که اگرچه با توجه به تعداد حساب‌ها، نتوانسته ادعاهای هکر را به طور کامل تأیید کند، اما اعتبارسنجی مستقل خود داده‌ها نشان می‌دهد که این تهدید معتبر است. شرکت امنیتی DeFiYield نیز با بررسی ۱،۰۰۰ حسابی که به عنوان نمونه توسط هکر ارائه شده، تأیید کرده که داده‌ها واقعی هستند.

اگر واقعی بودن این تهدید به‌طور قطعی تأیید شود، افشای این اطلاعات می‌تواند دلیل مهمی برای نگرانی کاربران رمزارزی فعال در توییتر باشد. خطرات افشای آنلاین چنین اطلاعاتی عبارتند از: تلاش برای اجرای حملات فیشینگ هدفمند، حملات تعویض سیم کارت برای به دست آوردن حساب‌ها و انتشار عمومی اطلاعات خصوصی.

طبق گزارش‌ها، هکر اعلام کرده که در صورت پرداخت ۲۷۶ میلیون دلار توسط ماسک، این داده‌ها را حذف می‌کند و به هیچ کس دیگری نمی‌فروشد تا از خطرات احتمالی جلوگیری کند. در همین حال، به کاربران توصیه می‌شود تا اقدامات احتیاطی مانند اطمینان از فعال بودن تنظیمات احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های خود، تغییر گذرواژه‌ها در صورت لزوم و ذخیره ایمن آنها، را انجام دهند.

► همه توکن‌های «ترامپ» فروش رفت!
نشانه‌ها خبر از صعود این ۵ رمزارز می‌دهند! ◄

مطالب مرتبط
بنر