قربانی آگهی‌های استخدام و کاریابی نشوید

دوشنبه ، 4 شهریور 1398 ، 14:25
 رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به آگهی‌های استخدام و کاریابی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر می‌شود، گفت:  بسیاری از آگهی‌های کاریابی درج شده در فضای مجازی توسط کلاهبرداران اینترنتی ایجاد می شود .

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: درج آگهی استخدام و کاریابی در سایت های مختلف بسیار مفید است زیرا هم شخص کارآفرین می‌تواند به افراد توانا دسترسی پیدا نمایند و هم افراد توانا می‌توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند ولی متاسفانه مجرمین اینترنتی با ورود به این حوزه برای کارجویان ایجاد دردسر می‌کنند .

این مقام انتظامی ادامه داد: یکی از روش‌های مورد استفاده مجرمان این است که  فرد مجرم ابتدا اقدام به درج آگهی کاریابی با وعده کسب درآمد روزانه بالغ بر دویست هزار تومان یا بیشتر می‌ کند .

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: هنگامی که قربانیان به فرد درج کننده آگهی تماس می‌گیرند، متوجه می‌شوند تنها کاری که باید انجام دهند ثبت‌نام در سایت‌های فروش کالا، ارز دیجیتال و ... و خرید اینترنتی از آن‌ها با پول واریزی فرد آگهی دهنده است.

سرهنگ  کریمی گفت: قربانیان با توجه به ساده بودن این کار فریب خورده و کار را می پذیرند که پس از چند روز حساب بانکیشان مسدود و به عنوان متهم به کلاهبرداری اینترنتی شناخته می‌شوند زیرا مجرمین از حساب های دیگران سرقت، وجه را به حساب قربانیان واریز و کالا را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: کاربران با حساسیت آگهی‌های استخدام و کاریابی را بررسی نمایند و از پذیرش مشاغلی که وعده‌های فریبنده می‌دهند، خودداری نمایند. همچنین حتما آدرس شرکت فرد آگهی دهنده را گرفته و به همراه یک یا دو نفر به دفتر آن شرکت مراجعه و از صحت و مجوز کار شرکت مطمئن شوند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد : کارجویان گرامی به هیچ وجه اسکن مدارک هویتی خود را برای افرادی که نم یشناسند ارسال نکنند ؛ زیرا ممکن است با این مدارک اقدامات مجرمانه صورت پذیرد؛ شایان ذکر است کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
.



► کلاهبرداری در قالب سفر به کربلا در اربعین
سرقت از حساب بانکی در پوشش کانال های صدور ویزا ◄

مطالب مرتبط
بنر