سرقت ۲۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی با کپی برداری از کارت بانکی

دوشنبه ، 8 مهر 1398 ، 10:41
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری یک باند کلاهبرداری اینترنتی با سرقت ۲۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی با کپی برداری از کارت بانکی خبر داد .

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درگفت وگو خبری با سایت پلیس فتا در تشریح این خبرگفت: یکی ازشهروندان تهرانی با حضور در پلیس فتا با طرح شکایتی بیان کرد در اوایل تیر ماه سال جاری مبلغ ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به صورت اینترنتی از حسابم به سرقت رفت و نمی دانم چه کسی اقدام به دسترسی به حساب بانکی من کرده است و تا جایی که یادم هست در فضای مجازی خریدی هم نکرده ام .

وی تشریح کرد: پرونده در دستور کار ماموران فتا قرار گرفت و کارآگاهان به این مسئله توجه کردند که احتمالا متهم با استفاده ار دستگاه کپی اقدام به چاپ کارت بانکی شاکی کرده است ولی نحوه دسترسی به اطلاعات بانکی وی در هاله ای از ابهام بود تا اینکه ماموران متوجه شدند متهم اقدام به خرید لوازم یدکی کرده و با استفاده از کارت شاکی با خرید لوازم یدکی با خودروی وانت محل را ترک کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: راننده وانت بار شناسایی و به پلیس دعوت کرد و اظهار داشت بار تحویلی را در اندیشه تخلیه کردم در همین حین پرونده های مشابهی به پلیس واصل که مشخص شد تمامی شاکیان در یک میوه فروشی واقع در امیریه تهران که در حال حاضر تخلیه می باشد خرید انجام داده اند با ردگیری و بررسی میدانی مشخص شد کالای تحویلی در اندیشه شهریار تخلیه شده است لذا با مراجعه به فروشگاه های لوازم یدکی محدوده و ارائه تصویر خریدار هویت خریدار بنام (ع خ ) به دست آمد .

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: نامبرده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای دستگیر شد و در همان ابتدا اعتراف کرد و گفت بنده کارگر فردی بنام ( آ ه )هستم و وی کارت را به من تحویل داد ضمنا اجناس خریداری شده نیز درب مغازه وی  می باشد .

سرهنگ کاظمی بیان داشت :کاراگاهان متوجه شدند فردی سابقه دار بنام (م ه ) در پرونده حضور دارد و رد وی در این قضیه بر پلیس روشن شد وی در سال ۱۳۹۷ دستگیر و در حال حاضر با تامین وثیقه صادره آزاد می باشد لذا نامبرده طی عملیاتی غافلگیرانه در اندیشه دستگیر و اعتراف نمود با یکی از دوستانم بنام (ن آ ) اقدام به کلاهبرداری و کپی از کارت بانکی افراد می کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد:با هماهنگی دادسرا نامبرده نیز در محله اندیشه دستگیر و به پلیس انتقال یافت که در بررسی های فنی یکسری اطلاعات مربوط به جعل اسناد و اوراق از نامبرده بدست آمد ، درتحقیقات ، متهم گفت: یک تیم کلاهبرداری داریم و مدیریت تیم به عهده بنده است به طوریکه دستگاه اسکیمر را در اختیار (م ه)قرار می دهم و پس از کپی شدن کارت ها وی دستگاه را به من عودت می دهد و در مرحله بعدی بنده کارت های شهروندان را رایت می کردم و مجددا آن ها را توسط افرادی نقد می کردیم مامورین در بازرسی از محل اختفای وی تعداد کثیری مدرک دانشگاهی ، تعدادی کارت ملی متعلق به دیگران ، تعدادی شناسنامه متعلق به دیگران کشف کردند .

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت : با توجه به اینکه هنوز فردی دیگر که کارت های شهروندان را در محله امیریه کپی کرده بود دستگیر نشده بود پرونده در حال رسیدگی و مشخص شد وی بنام (ی ز)به همراه همسر خود بنام (ج ش)خارج از تهران می باشند در این حین به منزل مراجعه و تعداد کارت بانکی چاپ شده و اوراقی که اطلاعات کارت بیش از ۲۰۰ نفر در آن نوشته شده بود کشف شد .

وی اظهار داشت : نامبردگان دستگیر شدند و پس از بررسی منزل استیجاریِ دومِ آن ها تعداد حدود ۱۲۰ کارت بانکی چاپ شده ، تعداد بیش از ۵ فقره کارت ملی هوشمند و ... کشف شد و از بررسی دستگاه ها مشخص شد اطلاعات بیش از ۵۰۰  کارت بانکی در آن موجود بوده که آماده چاپ شدن بوده اند .نهایتا تمامی متهمان اعتراف کردند و با اقدام پیشگیرانه پلیسی تنها ۱۲ فقره پرونده در حال حاضر موجود می باشد که تمجیع مبلغ آن بالغ بر ۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد .

► اطلاعیه روابط عمومی بانک مرکزی در خصوص درگاه‌های جعلی پرداخت
فیشینگ با شگرد اشتغال در سایت‌های کاریابی خارجی ◄

مطالب مرتبط
بنر