کلاهبرداری با عنوان وام کم بهره و بدون ضامن

دوشنبه ، 27 آبان 1398 ، 09:10
رئیس پلیس فتا استان یزد در خصوص کلاهبرداری افراد سودجو در قالب وام های ازدواج و مسکن و ... خبرداد و متذکر شد تحت هیچ شرایطی تحت تاثیر وعده های اغوا کننده قرار نگیرند و اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی با ایجاد کانال و گروه با اغفال کردن کاربران، اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کلاهبردار در ابتدا با عناوین اخذ وام کم بهره در کوتاهترین زمان ممکن و بدون ضامن، کاربران را اغفال کرده و پول‌های زیادی از هر فرد در حد ۳۰ میلیون و ۴۰ میلیون به عنوان سپرده اولیه، حق ثبت نام و کارمزد اخذ کرده و در نهایت پاسخگو نیستند.

وی گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که هویت افراد در فضای مجازی کاملاً ناشناخته می‌باشد و به‌هیچ‌وجه به آگهی‌ها و تبلیغاتی ازقبیل دریافت وام آسان، برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و ... اعتماد نکنند چراکه بیشتر این تبلیغات کذب است وتوصیه می‌کنیم جهت دریافت وام و تسهیلات به بانک‌ها و مؤسسات مراجعه حضوری داشته باشید تا گرفتار دام این کلاهبرداران نشوید.

وی افزود: کاربران فضای مجازی هوشیاری لازم را داشته باشند و صرفاً به علت اینکه فروشنده، اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کند، دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نبوده و امکان دارد از اوراق هویتی فرد دیگری سوءاستفاده کرده باشد و یا حتی کارت حساب به‌صورت اجاره‌ای باشد.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: در سایت های ارائه خدمات و تبلیغات مانند دیوار و شیپور نیز افرادی آگهی‌هایی با عنوان فروش امتیاز وام مشاهده می‌شود که در صورت تماس قربانیان عنوان می‌شود فرد متقاضی مبلغی را باید پرداخت کرده سپس به عنوان ضامن وام نیز مدارک را پر کند، بعد از مدتی قربانی به بانک مراجعه و متوجه می‌شود فرد کلاهبردار وام را دریافت کرده و هیچ مبلغی هم به خریدار نداده است لذا تا زمانی که فرد فروشنده امتیاز وام را نمی‌شناسید به هیچ وجه ریسک خرید امتیاز وام را قبول نکنید.

وى در پایان خاطر نشان کرد: پلیس فتا از هموطنان درخواست مى‌کند ضمن جدى گرفتن هشدارهاى سایبرى پلیس در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمى موضوعات را گزارش نمایند.


► مراقب کلاهبرداری درخصوص سهمیه‌بندی بنزین باشید
کاهش برداشت های غیر مجاز بانکی با " رمزنت" بانک شهر ◄

مطالب مرتبط
بنر