سرقت اطلاعات ۱۴۰۰ حساب بانکی با ترفند فیشینگ

دوشنبه ، 18 فروردين 1399 ، 13:29
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری سه نفر اعضای یک باند حرفه‌ای فیشینگ ،با سرقت اطلاعات ۱۴۰۰ حساب بانکی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:  سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا استان بوشهر در بیان جرئیات این خبر بیان داشت: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا شهرستان دشتستان ، سه نفر اعضای یک باند حرفه ای که اقدام به ساخت و انتشار ۷۰ صفحه لینک‌های جعلی با موضوعاتی نظیر فروش شارژ ارزان قیمت، صیغه یابی، دوست یابی، تخصیص سبدکالا و سایت‌های واسط اینترنتی در شبکه های اجتماعی کرده بودند شناسایی شدند.

وی تصریح کرد:این افراد با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات حساب هموطنان را در سراسر کشور کپی و فیشینگ و در ادامه به شیوه های مختلف نظیر انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب های در اختیار خود و دیگران ، انجام خرید کالاها و اجناس مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی با اطلاعات حساب و موجودی حساب مالباختگان و استفاده از اجناس یا فروش دوباره آنها در فضای مجازی و روش‌های دیگر ، تمامی وجوه موجود در این حساب ها را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه، علیرغم استفاده متهمان از ابزار پنهان‌ساز هویتی ، با تلاش متخصصان پلیس سایبری رد پای دو نفراز اعضای این باند در استان بوشهر و یک نفر دیگر در یکی از استان های همجوار شناسائی و با استفاده از روشهای علمی و آزمایشگاهی دقیق ، هویت متهمان و محل دقیق سکونت آنان مشخص و در چند مرحله عملیات پلیسی ، آنها را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه در هنگام دستگیری اعضای این باند ۱۰ دستگاه انواع رایانه ثابت و لپ‌تاپ ، ۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱۴ قطعه سیم کارت کشف شد که از آنها برای ارتکاب جرایم خود استفاده می‌کردند و اقلامی از قبیل پوشاک ،زیور آلات طلا ،لوازم بهداشتی به ارزش تقریبی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که با استفاده از موجودی حساب مالباختگان خریداری نموده بودند و در منازلشان نگهداری می‌کردند کشف شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: طبق نظرکارشناسان پلیس فتا میزان وجوه برداشت شده اینترنتی که توسط اعضاء این باند از حساب مالباختگان برداشت شده است ، حدود دو میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با توصیه به شهروندان گفت: در هنگام انجام فعالیت های اقتصادی اینترنتی ،کاربران از رمز دوم یکبار مصرف یا پویا استفاده کنند و برای خریدهای اینترنتی و پرداخت هرگونه وجه ،از بازکردن لینک‌هایی که در فضای‌مجازی تبلیغ می‌شود خودداری کنند و آدرس دقیق سایت و درگاه را بررسی و به آن سایت مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطر نشان کرد: خانواده‌ها بر عملکرد فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و اینترنت همچون فضای‌حقیقی جامعه نظارت کنند و می‌توانند نظرات تخصصی را از کارشناسان ما با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از متخصصان بگیرند.


► وعده های کاذب برنده شدن در قرعه کشی
توصیه های امنیـتی استفاده از خدمات اینترنت بانک ◄

مطالب مرتبط
بنر