وعده های کاذب برنده شدن در قرعه کشی

شنبه ، 23 فروردين 1399 ، 12:58
رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که  با ارسال پیامک به شهروندان در قالب برنده شدن در قرعه کشی  حسابشان را خالی می کرد.

پايگاه اطلاع رساني پليس فتا: سرهنگ مرتضوی، رئيس پليس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر اظهار داشت: يكي از شهروندان با مراجعه به پليس فتا مدعی  دریافت پيامك از طرف فردی ناشناس شده بود که منجر به برداشت غیرمجاز از حساب وی شد، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاكي پس از تماس با فرد كلاهبردار فريب می خورد و برای دريافت مبلغ جايزه به عابر بانك مراجعه  کرده و با راهنمايي‌های متهم و شگرد خاص او پس از چند ثانيه متوجه مي شود كل موجودی حساب وی خالی شده است.

رئيس پليس فتا استان اصفهان ادامه داد: پس از تكميل ادعای شاكي تحقيقات فني و تخصصی اين پليس آغاز شد و در نهايت متهم با اعزام اكيپي از ماموران اين پليس دستگير و تحويل اداره پلیس شد.

سرهنگ مرتضوی گفت:متهم در مواجه با مدارك و مستندات اين پليس صراحتاً به بزه انتسابي و ۳۰ مورد ديگر كلاهبرداری  كه در مجموع ۱۸۰ ميليون ريال مي‌باشد اعتراف کرد و دليل موفقيت خود را ساده لوحي و زودباوری كاربران دانست.

سرهنگ مرتضوی به کاربران توصیه کرد: باتوجه به فعال شدن رمز پویا مشتریان بانک‌ها، کلاهبرداران رو به ترفند مهندسی اجتماعی و تبلیغات اغوا کننده روی آورده و با ترفندهای لازم اطلاعات بانکی آن‌ها را دریافت می‌کنند. در اين فضا كاربران نيز بايد محتاط بوده و فريب وعده‌های دروغين را نخورند كه يكي از اين وعده‌ها پيامك‌های كذب تحت عنوان برنده شدن در انواع قرعه كشی مي‌باشد.


► کاهش پرونده‌های برداشت غیر مجاز در کافه بازار با اجرای رمز پویا
سرقت اطلاعات ۱۴۰۰ حساب بانکی با ترفند فیشینگ ◄

مطالب مرتبط
بنر