سود بالا از طریق ارز مجازی، شگردی برای کلاه‌برداری از شهروندان

دوشنبه ، 29 ارديبهشت 1399 ، 14:27
رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به شگرد جدید مجرمان سایبری عنوان داشت:‌ در شیوه جدید مجرمانه، این افراد با وعده پرداخت سود بالا از کاربران کلاه‌برداری می‌کنند.

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی دراین‌باره گفت: در پايش هاي انجام‌شده در فضاي مجازي، به تازگي مجرمان سایبری با شیوه‌ای جديد و با وعده پرداخت سودهاي بالا از طريق سرمايه گزاري در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال در فضای مجازي،‌ از كاربران کلاه‌برداری می‌کنند.

وي بیان داشت: مجرمان سایبری به منظور کسب درآمد با طراحي وب سایتی با عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال در فضای مجازی و نگهداری از ارز دیجیتال افراد و با وعده پرداخت سود روزانه یک‌درصدی از كاربران کلاه‌برداری كرده و ارزهای دریافتی از اين افراد را در سایت‌های قمار و شرط‌بندی مورداستفاده قرار می‌دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی حساب‌های یکی از متهمان سایبری که مدتي پيش در شهرستان اراک فعالیت داشت، مشخص شد اين فرد در حدود 70 میلیارد ريال به اين روش از كاربران فضاي مجازي کلاه‌برداری كرده است.

سرهنگ آنقی با بیان اینکه خرید و فروش ارز در فضای مجازی ممنوع است، تصريح كرد: شهروندان به تبلیغات اغفال‌کننده در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی که با عناوینی همچون سرمایه‌گذاری، کسب درآمد‌های میلیونی و... فعالیت می‌‌کنند توجه نداشته باشند، چرا که انگیزه این تبلیغات در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، کلاه‌برداری مالی از شهروندان است.

وی به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: پلیس فتا در جهت سالم‌سازی فضای مجازی، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری ایستاده و با اشرافیت کامل به صورت شبانه‌روز، با رصد پيوسته فضاي مجازي با هر نوع تخلفي به‌شدت برخورد می‌کند تا زمينه فعاليت مجرمان از بين برود.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق بخش تماس باما، با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

► کلاهبرداری میلیاردی با ارائه رسید بانکی جعلی اینترنتی
چرا استفاده از ویدئوی سلفی در احراز هویت دیجیتال غیرحضوری الزامی است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر