۷ کلاهبردار "سجام" دستگیر شدند / سرقت از اطلاعات ۳۰ هزار حساب.

يكشنبه ، 20 مهر 1399 ، 13:49
به گزارش بانکی به نقل از پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، وحید مجید با اشاره به ارجاع پرونده های متعدد کلاهبرداری به پلیس فتا در خصوص شکایت مال باختگان با ترفند جدید کلاهبرداری گفت: با تجزیه و تحلیل فنی پرونده های مرجوعه مشخص شد تمامی این افراد طی روزهای گذشته با مراجعه به سامانه سجام مورد سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) و برداشت غیر مجاز از حساب ها قرار گرفته اند. وی ادامه داد: با توجه به کثرت پرونده ها ، موضوع در کارگروه ویژه پلیس فتا مطرح و رد پای یکی از مجرمان در استان زنجان کشف شد.

پلیس فتا استان با کنار هم قرار دادن سایر شواهد و سر نخ ها، اقدام به شناسایی و دستگیری سایر مجرمان و متهمان پرونده کرد. این مقام مسئول ادامه داد: در این رابطه ۷ مجرم مرد و زن در استان های مختلف ، شناسایی و باند مذکور متلاشی شد. اعضای این گروه دارای دانش فنی بالایی در امور رایانه ای و فنی با ایجاد سایت جعلی کاملاً مشابه با سامانه سجام و اقدامات کاملاً حرفه ای در بالا نگه داشتن سامانه جعلی در رنکینگ جست و جو گوگل ، نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های مالی متقاضیان اقدام می کردند. مجید عنوان کرد: هنگام دستگیری مجرمان، بانک اطلاعاتی از ۳۰ هزار حساب هموطنان و تعداد ۳ دستگاه خودرو به انضمام ۱۲ گوشی تلفن همراه و سه دستگاه لپ تاپ کشف شد.

با جمع بندی پرونده های قضائی مرجوعه به پلیس فتا کلاهبرداری از هزار و ۴۰۰ نفر از متقاضیان با مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد تومان محرز است. وی از مردم خواست در صورت داشتن شکوائیه با مراجعه به پلیس فتا محل سکونت ، پیگیر امور قضائی باشند و کاربران فضای مجازی هنگام نیاز به سایت های مشابه به منظور جلوگیری از حوادث مشابه حتماً آدرس کامل را در نوار آدرس URL وارد کرده و هرگز برای دسترسی به سایت های مختلف از سامانه جست وجو گوگل استفاده نکنند.


► با بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور در اندروید آشنا شوید
تخلفات در خرید اینترنتی را چگونه گزارش کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر