لینک‌های جعلی ثبت‌نام اینترنت رایگان ویژه انتخابات

دوشنبه ، 10 خرداد 1400 ، 15:03
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌‌و بویراحمد گفت: مجرمان سایبری با ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی، تحت عنوان بسته‌های اینترنتی رایگان ویژه انتخابات ریاست جمهوری اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان می‌کنند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ روح‌اله شهبازی‌‌پور، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ارائه اینترنت رایگان از سوی دولت برای تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، از هموطنان خواست: برای دریافت بسته اینترنتی رایگان ویژه انتخابات تنها از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به ثبت‌نام کنند.


وی افزود: مجرمان سایبری ضمن ایجاد صفحات فیشینگ و ارسال لینک‌های جعلی، با انجام تبلیغات فریبنده از قبیل بسته‌های اینترنتی رایگان برای تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی، اعتماد هموطنان را به خود جلب کرده و اقدام به سرقت اطلاعات هویتی (شناسنامه یا کارت ملی) آنها کرده و با داشتن این اطلاعات از آنها سوء استفاده می کنند.


این مقام مسئول بیان کرد: بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات جعلی ارجاع می‌دهند و با  داشتن اطلاعات هویتی شهروندان به راحتی از این اطلاعات علیه خود شهروندان استفاده می کنند.


رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به هم‌وطنان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌ اینترنت رایگان را نخورند و فقط با مراجعه به وب سایت اینترنتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی https:‎//ictgifts.ir اقدام به ثبت نام و دریافت بسته اینترنت رایگان اختصاصی ویژه انتخابات ریاست جمهوری کنند.


این مقام انتظامی تاکید کرد: مراقب تماس‌های ناشناس یا پیامک‌های فعال سازی برای فعال کردن بسته اینترنت باشید. در زمان ثبت نام به جز کدملی و شماره تلفن همراه هیچ اطلاعات دیگری نیاز نیست و نتیجه ثبت‌نام از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.


سرهنگ شهبازی‌پور خاطر‌نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و یا بروز هرگونه مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.


► فروشنده دروغین سوالات امتحانی شناسایی شد
کلاهبرداری با ترفند یه شارژ بخر دوتا شارژ ببر ◄

مطالب مرتبط
بنر