همسریابی اینترنتی حساب مرد جوان را خالی کرد

دوشنبه ، 1 شهریور 1400 ، 11:18
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری به روش ازدواج موقت در شبکه اجتماعی تلگرام  خبر داد .


به گزارش بانکی به نقل از پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا؛ سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبرگفت: فردی با در دست داشتن دستور قضایی به پلیس فتا شهرستان چناران مراجعه کرد و عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام در رابطه با امر همسریابی و ازدواج موقت با فردی آشنا شده و پس از نصب برنامه ای که از سوی مخاطب وی به او پیشنهاد می شود متوجه برداشت مبلغ 640میلیون ریال طی دو تراکنش از حسابش می گردد و در این خصوص تقاضای رسیدگی به شکوائیه خود را داشت.


رئیس پلیس فتا استان سرهنگ جهانشیری بیان داشت : با بررسی های صورت گرفته از اظهارات شاکی و مستندات فنی موجود کارشناسان تحقیقات فنی خود را آغاز و پس از بررسی های لازم سرنخهایی را ازنحوه کلاهبرداری و هویت عامل کلاهبرداری صورت گرفته را  بدست آوردند .


سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته  مشخص شد برنامه نصب شده نوعی بدافزار بوده و پس از نصب توسط شاکي  طی دو تراکنش موجودی حساب وی خالی شده است.


وی تصریح کرد: با بهره گيري از توان فني و تعامل با ساير دستگاههاي ذیربط،  خرید اینترنتی و سفارش مربوطه لغو و بنا به درخواست کارشناس پلیس فتا وجوه بلوکه شده و  در نهايت به حساب مالباخته عودت گردید و با توجه به شناسايي متهم ، وی در یکی از شهرستانهای استان دستگیر شد و به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایی تحویل مرجع قضايي گردید.


این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد : از نصب هرگونه برنامه و نرم افزار مشکوک بر روی تلفن همراه خود خودداری نمایند و در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر بلافاصله  با شماره تماس 096380 مرکز فوريت‌هاي سايبری پليس فتا ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات اورژانس سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهرمند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشاني www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.

► چگونه در مواجهه با لینک‌های جعلی در امان باشیم
نرم‌افزار جعلی بانکی، زمینه‌ساز فیشینگ 500 میلیون ریالی ◄

مطالب مرتبط
بنر