لزوم آگاهی هموطنان در خصوص پیامک های جعلی ابلاغیه الکترونیکی

دوشنبه ، 1 شهریور 1400 ، 11:36
رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از کشف چندین پرونده مربوط به کلاهبرداری پیامکی باموضوع ابلاغیه الکترونیکی خبر داد.


به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی افزایش مراجعه تعدادی از شهروندان طی چند هفته اخیر که با در دست داشتن مرجوعه قضایی خواهان رسیدگی به برداشت غیر مجاز از حسابشان را داشتند، رسيدگي به این موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت. 


این مقام انتظامی از شناسایی متهمان این پرونده ها خبر داد و گفت: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسي تیم کارشناسان پليس فتا مشخص گردید که پیامک کلاهبرداری ارسالی با عنوان ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا قوه قضائیه حاوی یک آدرس اینترنتی جعلی(فیشینگ) می باشد که فرد را به جهت واریز کارمزد و مشاهده متن ابلاغیه به آدرس اینترنتی جعلی هدایت می کند و در نهایت پس از ورود به آدرس درج شده در پیامک و وارد کردن مشخصات کارت بانکی افراد، حساب قربانیان را خالی می کرده است.


وی تصریح کرد: شهروندان هوشیاری  لازم را در برابر ارسال اینگونه پیامک های جعلی داشته باشند و با اطمینان از صحت آدرس سایت ابلاغ الکترونیک(ثنا) به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir که مربوط به قوه قضائیه می باشد راه جرم را  بر روی کلاهبرداران ببندند.


رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس فتا با هرگونه فعالیت سوء و کلاهبرداری مجرمان اینترنتی برخورد کرده و در این خصوص هیچ‌گونه ملایمتی نخواهد داشت. همچنین شهروندان در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//cyberpolice.ir  از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس استفاده کنند.

► تماس واتساپی منجر به کلاهبرداری میلیونی شد
چگونه در مواجهه با لینک‌های جعلی در امان باشیم ◄

مطالب مرتبط
بنر