چگونه ریسک به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر‌ فرزندانمان را کاهش دهیم؟

چهارشنبه ، 17 شهریور 1400 ، 17:32
این روزها یکی از تفریحات پدران و مادران گرفتن عکس از فرزندان و اشتراک گذاری در فضای مجازی است؛ به گونه‌ای که نمایش تمام مراحل رشد کودک از بدو تولد تا رفتن به مدرسه و سایر تحولات و رویدادهای زندگی او در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام به امری عادی بدل شده است اما چگونه ریسک به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر‌ فرزندانمان را کاهش دهیم؟


- قبل از انتشار عکس، فکر کنید: قبل از انتشار عکس آن را بررسی کنید، آیا شامل اطلاعات هویتی است؟ مانند لباس یونیفرم که مشخص می‌کند کدام مدرسه است، آدرس منزل و یا اطلاعات دیگر.  آیا مشکلی ندارید که این عکس را غریبه‌‌ها ببینند.


- تنظیمات امنیتی و حریم شخصی را بررسی کنید: هنگامی که عکس‌را منتشر کردید، دیگر کنترلی روی آن ندارید. هر چند می‌توانید آن را از روی حساب کاربری‌تان پاک کنید. بنابراین همیشه تنظیمات امنیتی و حریم شخصی سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره را بررسی کنید. حسابتان را محدود به دوستان و خانواده کنید تا غریبه‌‌ها نتوانند به پست‌های شما دسترسی داشته باشند.


- قوانین به اشتراک گذاری عکس‌هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید: به دوستان و خانواده بگویید که عکس‌های فرزندان شما را آنلاین منتشر نکنند. علاوه بر این ممکن است نظراتی که زیر پست آنلاین شما گذاشته می‌شود شامل اطلاعات شخصی و هویتی شما باشد. این نظرات را بسرعت پاک کنید، می‌توانید در پیغام خصوصی موضوع را برای دوست‌تان توضیح دهید. 


- گزینه موقعیت مکانی را غیرفعال کنید: آیا می‌دانستید که متادیتای عکس می‌تواند موقعیت مکانی شما را افشا کند؟ علاوه بر این بیشتر سرویس‌های شبکه‌ اجتماعی موقعیت مکانی کاربر را هنگامی که عکسی به اشتراک می‌گذارد، بصورت پیش‌فرض منتشر می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که گزینه geotagging روی موبایل‌هایتان را غیرفعال کنید. تنظیمات امنیتی و حریم شخصی سرویس‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید گزینه موقعیت مکانی غیرفعال است. 


- مراقب سارقان هویت باشید: عکس‌هایی که به اشتراک می‌گذارید، عادات شما، شیوه زندگی شما و اطلاعات دیگری را نشان می‌دهند.

► دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای سایت‌های آگهی محور
کودکان و شبکه‌های اجتماعی ◄

مطالب مرتبط
بنر