ادامه رفتارهای مخاطره آمیز آنلاین علی رغم افزایش آگاهی از جرایم سایبری

جمعه ، 16 مهر 1400 ، 15:34

بر اساس نظرسنجی انجام شده از بیش از 2000 بزرگسال آمریکایی که توسط Aura انجام شده است ، 76 درصد از آمریکایی‌ها تشخیص می‌دهند که نقض داده‌ها جدی است و آگاهی بالایی را نشان می‌دهد که ممکن است ناشی از اخبار مربوط به نقض عمده مصرف کنندگان ، شرکت‌ها و زیرساخت‌ها در سال گذشته باشد. 


در حقیقت ، از هر 10 آمریکایی، 87 درصد جنگ سایبری را تهدیدی برای امنیت و رفاه نسل آینده می‌دانند - بیشتر از گرم شدن کره زمین (77 درصد) و COVID 19 یا یک بیماری همه گیر دیگر (81 درصد). هری راویچاندران ، مدیرعامل Aura می‌گوید: "این داده‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها معتقدند امروزه شکافی در حفاظت آنلاین آنها وجود دارد و از آینده دیجیتالی خود مطمئن نیستند ، زیرا ما به طور فزاینده‌ای زندگی خود را بر روی دستگاه‌ها می‌گذرانیم. "


حتی اگر رفتارهای آنلاین آنها در بهترین حالت خطرناک باشد و آنها را در معرض خطر جرایم سایبری قرار دهد، Aura امیدوار است با ارائه منابع ، محصولات و راهنمایی در مورد حفظ هویت ، منابع مالی و دستگاه‌های شما در برابر تهدیدات آنلاین، به حل این مشکل برای مصرف کنندگان کمک کند. 


عدم قطعیت در مورد آینده جرایم رایانه ای در 10 سال آینده


بیشتر بزرگسالان ایالات متحده نگران نقض داده‌ها (60%) و ایمنی اطلاعات شخصی خود در اینترنت (52%) هستند - اما 34 درصد می گویند توجه به نقض داده‌ها را متوقف کرده‌اند زیرا اغلب اتفاق می‌افتد.


ترس و نگرانی در مورد جرایم سایبری نیز بر حسب نسل متفاوت است ، به طوری که 95٪ ازافراد بالای 65 سال جرایم سایبری را تهدیدی برای نسل بعدی می‌دانند در مقابل 82٪ سنین 18 تا 34 ساله. علاوه بر این ، آمریکایی‌ها در مورد اینکه آیا اوضاع تا سال 2030 بهبود خواهد یافت یا خیر اینگونه فکر می‌کنند:


•Â    45 درصد انتظار دارند در سال 2030 نسبت به امروز احساس امنیت بیشتری داشته باشند ، یا به دلیل کمترشدن مجرمان سایبری (11 درصد) یا بهبود محصولات / ارائه راه حل‌های بیشتر برای مقابله با آنها (34 درصد).


•Â    با این حال ، بسیاری از مردم معتقدند که در سال 2030 احساس مشابهی (26 درصد) یا حتی کمتر ( 22 درصد) نسبت به آنچه امروز در فضای آنلاین احساس می‌کنند ، خواهند داشت.


رفتارهای مخاطره آمیز آنلاین که به افزایش جرایم دیجیتالی کمک می‌کند


اگرچه آگاهی از جرایم سایبری به وضوح افزایش یافته است ، اما بین بزرگسالانی که رفتارهای پرخطر آنلاین انجام می‌دهند و کسانی که جرم دیجیتالی را تجربه کرده‌اند ، رابطه وجود دارد.


به گفته FTC ، کل ضررهای کلاهبرداری در سال 2020 تقریباً 3.3 میلیارد دلار برای آمریکایی‌ها هزینه داشته است که 83 درصد در سال افزایش یافته است. این می‌تواند تا حدی به دلیل رفتارهای آنلاین مداوم باشد که مجرمان سایبری از آن استفاده می‌کنند. در این نظرسنجی مشخص شد که از هر 2 آمریکایی 1 نفر که جرم دیجیتالی را تجربه کرده‌اند ، ایمیل‌های فرستندگان ناشناس  را باز کرده اند (51٪) و نرم افزارها / فایل‌هایی را با منشأ ناشناخته  بارگیری کرده اند(50٪).


حتی موارد بالاتری از رفتارهای مخاطره آمیز آنلاین مانند استفاده از رمزهای عبور یکسان در چندین حساب وجود دارد. 74 درصد از کسانی که جرم دیجیتالی را تجربه کرده‌اند می‌گویند این کار را انجام داده‌اند. این رفتارها مصرف کنندگان را در معرض خطرهای بالقوه مخرب مانند باج افزار ، بدافزار ، سرقت داده‌ها و سایر انواع جرایم دیجیتالی قرار می‌دهد.


مردم می‌دانند که به حفاظت آنلاین بیشتری احتیاج دارند ، اما به موسسات اعتماد زیادی ندارند


79 درصد از بزرگسالان ایالات متحده اذعان دارند که ممکن است به اندازه کافی از اطلاعات شخصی خود به صورت آنلاین محافظت نکنند ، اما به نظر می‌رسد موانع مختلفی بر سر راه آنها وجود دارد. در میان کسانی که احساس می‌کنند باید کار بیشتری انجام دهند ، موانع اصلی که آنها را از انجام این کار باز می‌دارد ، شامل این است که این مراحل بسیار وقت گیر است (36٪) و عده ای نیز نسبت به آنچه باید انجام دهند آگاه نیستند (33٪).


Aura همچنین سطح پایینی از اعتماد را در موسسات برای نگهداری و محافظت از اطلاعات شخصی از جمله ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی (52٪) ، موسسات مالی (45٪) ، کارفرما / شرکت یا مدرسه آنها (41٪) ، خدمات پخش (30٪) ، پیدا کرد. دولت (29%) و خرده فروشان / سایت های خرید آنلاین (25%).


80 درصد از بزرگسالان معتقدند دولت ایالات متحده موظف است از اطلاعات شخصی مصرف کنندگان محافظت کند. حتی بیشتر معتقدند حفاظت از داده‌ها و اطلاعات شخصی باید حقی باشد که به همه (84٪) به طور رایگان داده می‌شود و حفاظت از داده‌ها باید به صورت رایگان توسط مدارس و کارفرمایان (83٪) انجام شود.


راویچاندران گفت: "واضح است که آمریکایی‌ها می‌خواهند - و نیاز دارند – راه‌های آسانتر و در دسترس تری برای محافظت از خود در اینترنت ، حذف رفتارهای پرخطر بدون اختلال در زندگی آنها و کاهش خطر آشکار برای خود و خانواده هایشان پیدا کنند.

► 5 نکته در مورد امنیت سایبری شخصی
بات‌های تلگرام رمزهای یک‌بارمصرف را سرقت می کنند ◄

مطالب مرتبط
بنر