اعتماد بی جا ، برداشت غیرمجاز 18 میلیون ریالی از حساب شاکی را رقم زد

يكشنبه ، 25 مهر 1400 ، 14:11

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی و دستگیری عاملان برداشت غیرمجاز18 میلیون ریالی خبر داد و گفت: مهمترین عامل برداشت غیر مجاز اعتماد به دیگران و واگذاری کارت بانکی و رمز آن به دیگران است.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر برداشت غیرمجاز 18 میلیون ریال از حساب بانکی اش، موضوع جهت شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهمان که دو جوان به‌ هویت های معلوم در یکی از شهرستان های استان کرمان مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی قضایی‌، نامبردگان دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.


این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه متهمان منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اقرار کرد و عنوان داشتند با سوءاستفاده از اعتماد شاکیه، پس از دست‌یابی به اطلاعات حساب بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب وی کردند.


سرهنگ یادگارنژاد با اشاره به اینکه اکثر برداشتها و جرایم اقتصادی در نتیجه اعتماد بی‌جا به طرف مقابل می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و امورات بانکی را خود شخصا انجام دهید و در صورت ناچاری در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز نمائید.


رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه رمزهای یکسانی برای تمامی حساب‌های بانکی خود انتخاب نکنید،تاکید کرد: از انتخاب سال تولد، شمار شناسنامه و اعداد این چنینی که قابل حدس زدن هستند برای رمز گذاری کارت‌های بانکی خود استفاده نکنید.


رئيس پليس فتا استان کرمان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند و یا با شماره تماس 096380 مرکز فوریت های سایبری بهرمند شوند.

► حسادت منجر به انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی واتس‌آپ شد
نحوه اسکرین‌شات گرفتن از تمام صفحه در اندروید ◄

مطالب مرتبط
بنر