حسادت منجر به انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی واتس‌آپ شد

يكشنبه ، 25 مهر 1400 ، 14:15

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی واتس‌آپ اقدام به هتک حیثیت و سلب آرامش شاکی پرونده کرده بود، خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئيس پليس فتا استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رسانی پليس فتا اظهار داشت: خانمی ضمن مراجعه به پلیس فتا شهرستان ملایر، مدعی شد فردی ناشناس مطالبی کذب علیه وی در فضای مجازی انتشار داده و موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده اش و هتک حیثیت وی شده است.

وی افزود: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص گردید متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به ارسال مطالب کذب، توهین آمیز نموده و موجب هتک حیثیت شاکی پرونده شده است. 

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم شناسایی و برابر دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.

سرهنگ سرخوش نهاد بيان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابي بود اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابي اعتراف کرد و گفت : باانگیزه شخصی، و به علت حسادت و مشکلات قبلی که با شاکی پرونده داشته اقدام به انتشار مطالب کذب علیه وی در فضای مجازی کرده است.

این مقام انتظامی به شهروندان هشدار داد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت و انتشار مطالب کذب و توهین آمیز در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از نظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

► افزایش وقوع 9 درصدی جرایم سایبری با شیب تند ورود تجهیزات هوشمند
اعتماد بی جا ، برداشت غیرمجاز 18 میلیون ریالی از حساب شاکی را رقم زد ◄

مطالب مرتبط
بنر