کلاهبرداری از 150 نفر در سایت دیوار

دوشنبه ، 24 آبان 1400 ، 16:32
رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی فردی که با درج آگهی دروغین افتتاحیه تولیدی مبلمان ارزان‌قیمت در سایت دیوار از 150 نفر کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی مراجعه تعداد کثیری از شهروندان در بازه زمانی کوتاه مدت و با موضوع شکایت مشترک به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.


این مقام انتظامی در ادامه افزود:  شخصی با درج آگهی افتتاحیه تولیدی مبلمان با قیمت فوق العاده مناسب در سایت دیوار اقدام به تحریک شهروندان برای خرید کرده و کاربران را تشویق به واریز بیعانه 500 هزار تومانی می‌کرد.


این مقام مسئول در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان سایبری این پلیس با بررسی ادله به دست آمده و طبق مستندات جمع‌آوری شده از حساب تعداد کثیری از هموطنان، مشخص شد متهم با اجاره کارت های بانکی از چند شخص معتاد ، شماره این کارت‌ها را برای واریز وجه به مردم معرفی می‌کرد و به این صورت هیچ ردپایی از خود باقی نمی گذاشت.


سرهنگ سلطان آبادی با بیان این مطلب به شهروندان توصیه کرد که در خریدها‌ی اینترنتی هوشیاری داشته و بدون اطمینان از واقعی بودن آگهی و بدون مشاهده اجناس نسبت به خرید و واریز وجه اقدام نکنند. همچنین در صورت بروز مشکل می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir درخواست خود را ثبت نمایند.

► کسب و کارهای مجازی در مواجهه با حوادث نشت اطلاعات چه واکنشی باید داشته باشند؟
پیامک جعلی ابلاغیه ثنا بازهم قربانی گرفت ◄

مطالب مرتبط
بنر