طراح لینک های جعلی در دام پلیس فتا البرز

جمعه ، 28 آبان 1400 ، 21:48
رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری جوانی که توانسته بود با طراحی و فروش لینکهای جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام 500 میلیون ریال کلاهبرداری کند خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ رسول جلیلیان رییس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی رصد و پایش کارشناسان این پلیس و اطلاع از فعالیت فردی که اقدام به طراحی لینک های جعلی تحت عنوان ابلاغ الکترونیکی ثنا در شبکه اجتماعی تلگرام می‌کرد، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.


این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کاراگاهان پلیس فتا با تلاش مستمر و اقدامات فنی موفق شدند فرد موردنظر را که گرداننده کانال تلگرامی بود شناسایی و و در یک عملیات پیچیده در یکی از استان های غربی کشور دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل کنند.


سرهنگ جلیلیان بیان داشت: زمانی که متهم در برابر ادله و مستندات مکشوفه قرار گرفت ضمن اقرار به بزه انتسابی گفت با استفاده از نبوغی که در برنامه نویسی برخی از نرم افزار ها داشتم  به فکر طراحی لینکهای آلوده  با عناوینی مانند  سامانه ثنا، اد بزن پول بگیر افتادم و با ایجاد یک کانال تلگرامی  لینک های خود را با مبالغ بسیار پایینی در اختیار برخی از مجرمین سایبری با اهداف کلاهبرداری مالی از شهروندان  قرار می دادم.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: لینک آلوده به بدافزار (فیشینگ) توسط این مجرم طوری طراحی شده بود که وقتی قربانی برای دریافت ابلاغیه ثنا و یا ربات صیغه یاب اقدام می کرد بلافاصله به درگاه جعلی بانک هدایت و اطلاعات بانکیش به سرقت می رفت.


سرهنگ رسول جلیلیان ضمن هشدار به مجرمین سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا برای مصون سازی کاربران از تهدیدات و آسیب های اینترنتی به صورت شبانه روزی این فضا را مورد پایش قرار داده و با مجرمین و کلاهبرداران سایبری که مخل نظم و امنیت باشند طبق قانون برخورد خواهد شد.


رئیس پلیس فتا استان البرز از شهروندان خواست: به هیچ عنوان برروی لینک‌هایی که در پیامک‌ها و یا پیام‌ رسان های شبکه‌های اجتماعی از افراد ناشناس دریافت می کنند اعتماد نکرده و بر روی آنها کلیک نکنند، چراکه مجرمین سایبر در این فضا بدنبال کاربرانی هستند که با عملیات روانی آنها را قربانی اهداف مجرمانه خود نمایند. لذا کاربران در صورت اطلاع ازاین‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

► مراقب باشید چند سیم کارت بنام شما ثبت شده است
دستگیری باند کلاهبرداری " اد کن پول بگیر" ◄

مطالب مرتبط
بنر