کلاه‌برداری با عنوان حراج شب یلدا در فروشگاه‌های جعلی اینستاگرام

جمعه ، 19 آذر 1400 ، 18:54
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه نسبت به کلاه‌برداری تحت عنوان حراج شب یلدا در فروشگاه‌های جعلی اینستاگرام به کاربران فضای مجازی هشدار داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر اظهار داشت: همه‌ساله در ایام نزدیک به شب یلدا شاهد فروش ویژه البسه زمستانی، کتاب حافظ و یا تزیینات ویژه شب یلدا توسط فروشگاه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم.


وی افزود: شیادان سایبری با تقلید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر و با تخفیف‌های چشمگیر و روش‌ها و شیوه‌های اغواکننده مانند طرح‌های زمستانی و ساخت تبلیغات جذاب توجه کاربران را جلب ‌نموده و آن‌ها را به سمت دام‌های خود هدایت می‌کند.


وی ادامه داد: باید توجه داشت در بسیاری از مواقع کلاه‌بردار بعد از دریافت وجه کالا دیگر پاسخگوی فرد نیست و یا در صورت ارسال آن کالای تحویل داده‌شده به مشتری، ازنظر کیفیت، جنس کالا، رنگ و حتی سایز بسیار متفاوت از کالای تبلیغ‌شده است.


سرهنگ کسانی به شهروندانی که قصد خرید اینترنتی دارند، گفت: به‌هیچ‌وجه به تبلیغات اغواکننده فروش کالا در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و برای یک خرید اینترنتی امن حتماً از فروشگاه‌های دارای ای نماد اقدام کنند.


این مقام انتظامی ادامه داد: از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشید که آدرس سایت‌های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع‌شده و تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی با عبارت SHAPARAK.IR ختم می‌شوند.


وی بیان کرد: در خرید‌های زیر 100 هزار تومان هم از رمز پویا استفاده کنید و در صورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب کنید و از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید.


رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

► کلاهبرداری با سوء استفاده از " ضعف امنیتی موجود در اکانت پیج اینستاگرام "
زن و شوهر کلاهبردار توسط پلیس فتا پایتخت دستگیر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر