دستگیری باند سارقان اینترنتی در دورود

پنجشنبه ، 25 آذر 1400 ، 22:44

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگری باند سارقان اینترنتی که با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت بانکی شهروندان را کپی و در فرصت مناسب از آنها برداشت می کردند ، خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ آرش ابراهیمی، رئیس پلیس فتا استان لرستان در این خصوص گفت: وصول چندین پرونده‌ مشابه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان حکایت از فعالیت باند اسکیمری در استان را داشت.


وی در ادامه گفت: با بررسی تحقیقات میدانی توسط کارشناسان فنی پلیس فتا مشخص شد برداشت های غیر مجاز ازطریق اصل کارت یا کپی آن صورت گرفته است که در اظهارات اولیه شکات معلوم شد اصل کارت در اختیار خودشان بوده و شخصی  دیگری به آن دسترسی ندارد.


این مقام انتظامی تصریح کرد: با پیگیری های کارشناسان پلیس فتا دورود و بررسی سرنخ های بدست آمده باند اسکیمری فعال در این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.


سرهنگ ابراهیمی گفت: سارقان اینترنتی به بهانه های مختلفی مانند دست فروشی در کنار خیابان اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان می نمودند که جهت برداشت از حساب شهروندان در شهرستان های همجوار مانند خرم آباد و بروجرد اقدام به خرید طلاو سکه می کردند.


این مقام مسئول بیان داشت : زمانی که متهمین در برابر مستندات مشکوفه قرار گفتند لب به اعتراف گشودند که ضمن قبولی بزه انتسابی هدف خود را نیاز مالی بیان کردند.


رییس پلیس فتا استان لرستان ضمن اعلام هشدار به شهروندان گفت: شهروندان تا حد امکان خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر و ثابت انجام دهند و با انگیزه خرید با قیمت پایین‌تر و ارزان‌تر از دستفروش‌های سیار به هیچ وجه خرید نکنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند و در صورت هرگونه خرید شخصا اقدام به استفاده از دستگاه پوز و ورود رمز کارت به دستگاه پوز نمایند.


سرهنگ آرش ابراهیمی از شهروندان خواست : سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir وخط تلفن 096380 به عنوان پل ارتباطی با هموطنان بوده که در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس فتا در ارتباط باشند.

► خرید دوچرخه با رسیدساز جعلی
فرصت‌های تربیتی فضای مجازی برای والدین ◄

مطالب مرتبط
بنر