بازگرداندن ارزهای دیجیتال شاکی به ارزش بیش از ده هزار دلار

پنجشنبه ، 2 دی 1400 ، 00:29

رئیس پلیس فتا استان استان خراسان رضوی از دستگیری سارق و بازگرداندن ارزهای دیجیتال شاکی به ارزش بیش از ده هزار دلار به‌ حساب وی خبر داد و از مخاطرات پیش روی کاربران در مواجه هیجانی با بازار رمز ارزها نکاتی را بیان داشت.


پايگاه اطلاع‌رسانی پليس فتا؛ سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شاکی به پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر به سرقت رفتن ‏ارزهای دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌اش،‎ ‎موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی ادامه داد: بنا بر اظهارات شاکی ارزش دارایی وی چیزی در حدود ده هزار دلار بوده و رمز و پسورد کیف پول خود را در اختیار هیچ‌کسی قرار نداده است.


این مقام انتظامی افزود: با اقدامات کارشناسی و فنی و ردگیری تراکنش‌های انجام‌شده، متهم که دوست صمیمی و نسبت فامیلی با شاکی داشت، مورد شناسایی قرار گرفت که پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و به همراه ادله جرم  به پلیس فتا منتقل شد.


سرهنگ جهانشیری گفت: متهم در مواجهه با ادله قاطع پلیس ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد که از اعتماد سوءاستفاده کرده و با دسترسی به گوشی وی، اطلاعات کیف پول الکترونیکی را به دست آورده وکیف پول وی را سرقت کرده است.


این مقام مسئول از مخاطرات ورود هیجانی بدون شناخت و توجه به امنیت رمز ارزها خبر داد و گفت:با توجه به غیر متمرکز بودن رمز ارزها و جهانی بودن آن از کاربران فضای مجازی می خواهیم هرگز بدون دانش و عدم توجه به امنیت سرمایه خود را در این بازار وارد ننمایند تا دچار گرفتاری های بعدی نگردند.


رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 موضوع را گزارش نمایند.

► 5 راه برای اطمینان از امنیت آنلاین کودکان شما
ضدحمله علیه راهزنان فضای دیجیتال؛ چطور با «فیشینگ» مقابله کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر