زمینگیر شدن باند60 میلیاردریالی کلاهبرداری اسکیمری

جمعه ، 17 دی 1400 ، 17:00

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری باند کلاهبردارنی که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان و برداشت از حسابشان می کردند توسط پلیس فتا استان خبر داد.


سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر اعلام کرد : با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.


وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن ها دسترسی پیدا کرده‌اند.


سرهنگ خورشاد تصریح کرد: در ادامه ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از شهرهای استان، نانوایی داشته و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و پس از انتقال چندین باره وجوه در کارت های بانکی مختلف، در نهایت برای خرید لوازم خانگی به یکی از فروشگاه لوازم خانگی استان‌های مرکزی مراجعه و از کارت شناسایی جعلی برای معرفی خود برای خرید استفاده می کردند.


این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت یکی از متهمان مشخص شد و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال وی جمع آور گردید.


وی با بیان اینکه متهمان ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کردند که141عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آن ها لوازم خانگی خرید کرده‌اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب های بانکی مالباختگان را 60 میلیارد ریال برآورد کرده و در حال برسی می‌باشند.


سرهنگ‌ خورشاد از تحویل متهم با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است

► دو میلیارد ریال ارز دیجیتال سرقت شده به شاکی بازگردانده شد
5 راه برای اطمینان از امنیت آنلاین کودکان شما ◄

مطالب مرتبط
بنر