دستگیری کلاهبردار میلیاردی باشگرد فروش خودرو در سایت دیوار

جمعه ، 17 دی 1400 ، 16:57

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی کلاهبردار حرفه‌ای که با قرار دادن تصاویر خودرو در سایت‌های واسط فروشگاهی اقدام به کلاهبرداری با ترفند دریافت پیش پرداخت تحت عنوان بیعانه از طعمه‌های خود می‌کرد، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در خصوص این پرونده کلاهبرداری گفت: درپی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در سایت دیوار، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد و موضوع در دستور کار پلیس فتا استان هرمزگان قرار گرفت‌.


وی ادامه داد: با بررسی‌ها و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس فتا مشخص گردید فردی ساکن بندرعباس با انتشار آگهی فروش خودرو در سایت دیوار تعدادی از شهروندان را فریب داده و با اخذ مبالغی از آنان کلاهبرداری کرده است.


این مقام مسئول تصریح کرد: این متهم با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز فروش خودرو در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از قربانیان می‌کرد و در نهایت کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با دادسرا، متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.


سرگرد بهمنی تصریح کرد: فرد دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا در تحقیقات ماموران ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد وبیان نمود با انتشارعکس‌های غیر واقعی و جلب اعتماد افراد مبلغ ودیعه را دریافت و بعد دیگر سیم کارت جدید تهیه نموده و خط مورد نظر را خاموش می نمودم.


رییس پلیس فتا استان هرمزگان به شهروندان توصیه کرد: علیرغم اینکه بارها تأکید شده که صرفاً خرید حضوری و پس از بازدید مبلغ را واریز نمایید باز نیز شاهد هستیم افراد فریب ترفندهای  کلاهبرداران را خورده وقبل از مشاهده کالا ودیعه را واریز می نمایند.


سرگرد بهمنی گفت: کاربران درصورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

► کلاهبرداران در کمین هستند، در نصب اپلیکیشن ها دقت کنید
ترفند کلاهبرداران ؛ شکار طعمه ها از بین کاربران سایت آگهی محور دیوار ◄

مطالب مرتبط
بنر