وسوسه خرید فرش به قیمت کارخانه کلاهبرداری از آب درآمد

چهارشنبه ، 27 بهمن 1400 ، 11:09

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی که با آگهی جعلی فروش فرش به قیمت کارخانه در سایت های واسطه گر از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این کلاهبرداری گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط دو نفر از شهروندان به این پلیس با موضوع کلاهبرداری از طریق درج آگهی جعلی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص شد كه مالباختگان در سايت ديوار با مشاهده آگهي مربوط به فروش فرش به قیمت کارخانه، با فرد آگهی‌دهنده تماس گرفته و هریک از آنها مبلغ 50 ميليون ریال به‌حساب فروشنده واريز کرده اند.


این مقام انتظامی افزود: برابر مستندات ارائه شده به این پلیس، فرد كلاهبردار جهت جلب اعتماد  تصاويري جعلی از بارگيري كالا و رسيد باربري برای خریداران ارسال می‌کند كه با توجه به عدم دريافت كالا، خواستار پيگيري موضوع از سوي پليس فتا می‌شوند.


رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: نهایتا با اقدامات تخصصی کارشناسان با دستور مقام قضایی فرد کلاهبردار شناسايي و ضمن عودت وجوه به مالباختگان، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


سرهنگ مرتضوي گفت: همانطور كه در قوانين سايت‌هاي واسطه گر ذكر شده است اين سايت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فيزيكى و بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراین در خرید یا فروش کالا از این سایت ها به طرف مقابل اعتماد نکنید و از پرداخت وجه یا بیعانه قبل از رویت کالا و فروشنده خودداری کنید.

► دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در مازندران
دستگیری عامل کلاهبرداری با رسید جعلی ◄

مطالب مرتبط
بنر