دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در مازندران

يكشنبه ، 14 اسفند 1401 ، 15:15

رئیس پلیس فتا استان مازندران خبر داد : فردی که با انتشار تبلیغات خریدوفروش ارزدیجیتال در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.


سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا  در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجع یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از یک شخصی نامعلوم در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و سودهای کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می کند، آشنا شدم و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم مبلغ یک میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه و عدم پاسخ از وی متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام.


سرهنگ خورشاد ادامه داد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص شد و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرارگرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری دستگیرگردید.


این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس ازدستگیری در ابتدا منکرهرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شد با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشودوبه کلاهبرداری ازحساب شاکی به مبلغ 1.000.000.000 ریال اعتراف کرد.


رئیس پلیس فتا مازندران به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و اطلاعات محرمانه خود از جمله اطلاعات هویتی، ایمیل، نام کاربری و رمز عبور حساب های کاربری دیجیتال و ... را به هیچ عنوان در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشندو در صورت‌مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

► مجرمین سایبری در خریدهای آخر سال، در کمین‌ هستند
وسوسه خرید فرش به قیمت کارخانه کلاهبرداری از آب درآمد ◄

مطالب مرتبط
بنر