مجرمین سایبری در خریدهای آخر سال، در کمین‌ هستند

يكشنبه ، 14 اسفند 1401 ، 15:25


سرپرست پلیس فتا استان ایلام گفت: با نزدیک شدن به آخر سال و شروع خریدهای عید، شهروندان مراقب ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی در خرید و فروش آنلاین باشند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "علی‌رضا یعقوبی" سرپرست پلیس فتا استان ایلام در این خصوص اظهار کرد: سهولت، امکان مقایسه قیمت‌ها و تنوع بیشتر در خریدهای اینترنتی یا آنلاین موجب تغییر سبک زندگی و ذائقه شهروندان شده است که در آن خرید غیرحضوری یا آنلاین جایگزین خریدهای حضوری از فروشگاه‌ها شده است همچنین با ظهور ویروس کرونا خواسته یا ناخواسته حجم خرید آنلاین بیشتر از قبل شده است.


این مقام انتظامی افزود: در این هنگام مجرمین سایبری و کلاهبرداران اینترنتی با ترفندهایی مانند؛ طراحی سایت‌های فروش و راه‌اندازی کانال‌ها و پیج‌های فروش جعلی – تخفیف‌های وسوسه کننده - آگهی‌ها و تبلیغات جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.


سرهنگ یعقوبی ادامه داد: پلیس فتا بصورت مستمر در قالب؛ مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، عکس نوشته، اینفوگرافی و هشدارهای متنی محتوای پیشگیرانه خود را جهت آگاهسازی و ارتقا دانش اینترنتی شهروندان در فضای مجازی منتشر می‌کند تا از به دام افتادن هموطنان در دام کلاهبرداران اینترنتی پیشگیری شود.


این مقام سایبری توصیه کرد:  شهروندان هنگام انجام خرید اینترنتی به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی توجه کنند و دقت کنند که نماد جعلی و فقط یک تصویر نباشد، نماد اصلی هنگام کلیک بر روی آن شما را به صفحه دیگری شامل اطلاعات فروشگاه و فروشنده هدایت می‌کند همچنین هنگام خرید اینترنتی درباره اعتبار فروشگاه تحقیق کنند و پاسخگو بودن شماره تماس‌های اعلام شده در سایت را بررسی کنند.


سرپرست پلیس فتای استان ایلام گفت: شهروندان هنگام خرید حتما دریافت بصورت حضوری را انتخاب کنند تا هم از افتادن در دام درگاه‌های پرداخت جعلی و حملات فیشینگ جلوگیری شود و هم از سلامت کالا اطمینان حاصل کنند چرا که ممکن است کالایی ارسال نشود و یا کالای معیوب به دست خریدار برسد.

► برخورد قاطع پلیس فتا با عاملان انتشار تصاویر ساخت ، تولید و توزیع مواد محترقه
دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در مازندران ◄

مطالب مرتبط
بنر