کلاهبرداری از شهروندان با برگزاری دوره آموزش ارز دیجیتال

شنبه ، 14 اسفند 1400 ، 15:27

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی عامل کلاهبرداری در فضای مجازی با آگهی برگزاری دوره ارز دیجیتال خبر داد. 


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : "سرهنگ جواد جهانشیری"، رئیس پلیس فتا استان خراسان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری مالی در فضای مجازی با ترفند برگزاری دوره آموزش ارز دیجیتال و به دنبال آن از دست دادن مقادیر قابل توجهی وجه، پرونده‌ای تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


این مقام انتظامی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیه مشخص شد وی علاوه بر خودش دو تن از دوستان خود را برای بهره مندی از تخفیفات و عضویت ویژه (VIP) معرفی نموده و با بررسی‌های اولیه صورت گرفته پیرامون موضوع مشخص گردید شاکیه از طریق تبلیغات صفحه اینستاگرامی آگهی برگزاری دوره آموزش ارز دیجیتال را مشاهده کرده است و فردی ناشناس خود را مدرس دوره آموزش ارز دیجیتال معرفی نموده است .


" سرهنگ جواد جهانشیری " در ادامه بیان داشت : در بررسی به عمل آمده مشخص شد شاکی پس از برقراری تماس جهت شرکت در دوره و خرید پکیج های آموزشی آن اقدام به واریز مبلغ 60 میلیون ریال به حساب فرد متهم نموده است.


وی گفت : در ادامه شاکیه که بصورت غیرحضوری در دوره مذکور شرکت نموده با گذشت چند جلسه متوجه می‌شود آموزش‌ها  مطابق با برنامه های از قبل اعلام شده نیست و در می یابد تمام اطلاعات همان اطلاعاتی است که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترس بوده و با محرز شدن کلاهبرداری موصوف از ادامه دادن آن انصراف می‌دهد و درخواست بازگشت وجه خود را دارد که با امتناع و توهین از سوی متهم مواجه می‌شود.


رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد : با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارسال گردید.


سرهنگ جهانشیری بیان داشت : داشتن فالوور با تعداد بالا و تعریف و تمجید در کامنت پست‌های یک صفحه دلیلی بر معتبر بودن آن نمی‌باشد چرا که ممکن است دنبال کننده‌ها جعلی و کامنت‌ها با اکانت‌های ساختگی و دروغین ارسال شده باشند.


وی خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند و یا از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند

► برداشت از حساب با ترفند اهدای کمک هزینه سفر زیارتی کربلا
کلاهبرداری با ترفند " برنده شدن در رادیو جوان" ◄

مطالب مرتبط
بنر