عودت وجه سرقت شده با اقدام سریع پلیس فتا استان قزوین

شنبه ، 21 اسفند 1400 ، 13:19

رئیس پلیس فتا قزوین از کشف پرونده برداشت غیرمجاز حساب بانکی و عودت مبلغ 44/000/000 ریال به حساب شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا این استان ، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ 44 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.


این مقام مسئول ادامه داد: شاکی پرونده در اظهارات خود عنوان کرد مدتی قبل پیامکی با موضوع ثبت شکواییه قضایی علیه خود دریافت نموده که پس از ورود به لینک موجود در پیامک، اقدام به دانلود و نصب نرم افزار ثنا نموده است که پس از نصب برنامه، برای پرداخت کارمزد اطلاعات حساب خود را در درگاه بانکی وارد کرده که این اقدام وی منجر به برداشت مبلغ 44 میلیون ریال از حساب شده است.


سرهنگ فرهودی افزود: با توجه به جعلی بودن پیامک ارسال شده به شاکی و همچنین جعلی بودن درگاه بانکی، اطلاعات حساب شاکی توسط شخص مجرم به سرقت رفته بود که با بررسی‌های کارشناسان مبارزه با جرایم پلیس فتا مشخص شد مجرم با استفاده از اطلاعات حساب شاکی، اقدام به ثبت سفارش یک دستگاه تلفن همراه در یک فروشگاه اینترنتی نموده است که با اقدام سریع پلیس فتا، سفارش لغو و وجه سرقت شده به حساب شاکی عودت داده شد.


این مقام انتظامی به شهروندان هشدار داد: سازمان‌ها و نهادهای دولتی از شماره‌های شخصی برای افراد پیامک ارسال نمی‌کنند و شهروندان این نکته را به یاد داشته باشند که پیامک‌های منتسب به سازمان‌ها که با شماره شخصی ارسال شده‌اند حیله مجرمین سایبری بوده و نباید به آنها اعتماد کرد.


رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده خدمت‌رسانی در  فضای مجازی بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر مشکلی در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► ارسال پیامک های جعلی به بهانه " نذورات نیمه شعبان" ترفند مجرمان سایبری
چگونه تلفن اندرویدی گم شده خود را پیدا یا همه داده های آن را از راه دور پاک کنید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر