کلاهبرداری تلفنی با ترفند برنده شدن در مسابقات صدا و سیما

شنبه ، 13 فروردين 1401 ، 23:23

رئیس پلیس فتا غرب استان گفت: مجرمان سایبری با استفاده از پیام رسان  واتساپ و سوء استفاده از نشان صدا و سیما، با قربانیان تماس گرفته و با روش های متقلبانه از کاربران کلاهبرداری می کنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر برداشت از حساب ایشان، در اظهارات خود به برقراری یک تماس واتساپی با نشان صدا و سیما مبنی بر برنده شدنش در یک مسابقه رادیویی اشاره کرد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: فرد کلاهبردار از شاکی می‌خواهد که برای دریافت جایزه خود کدی که به تلفن همراه وی ارسال شده است را برای فردکلاهبردار بازخوانی کند که پس از بازخوانی کد ارسال شده، حساب بانکی قربانی خالی می شود. متخصصان سایبری پلیس فتا پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی هویت مجرم را مشخص و پس از بررسی های فنی محل فعالیت او را شناسایی  و متهم را دستگیر می کنند. همچنین با دستور قضایی متهم به زندان تهران بزرگ معرفی گردید که تاکنون 22 نفر از شکات شناسایی شدند.  

این مقام سایبری افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اعلام نمود پدرم در زندان رجائي به جرم قتل عمد به سر مي برد و از طريق پيام رسان واتساپ  و با نشان صدا و سيما از اشخاص کلاهبرداري مي نمايد، و بنده نيز کارت هاي اجاره اي فراهم مي کنم تا وجوه سرقتي را از طريق خريد طلا به پول نقد تبديل کنم.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: 

از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی خودداری کنید.

 رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.

► کلاهبرداری در اینستاگرام با ترفند انتقال وجه
خطر سرقت اطلاعات در هنگام دانلود تقویم سال 1401 ◄

مطالب مرتبط
بنر