مراقب مجرمین سایبری در مناسبت‌های ملی و مذهبی باشید

چهارشنبه ، 17 فروردين 1401 ، 14:50

رئیس پلیس فتا استان قزوین در خصوص کلاهبرداری مجرمین سایبری در مناسبت‌های ملی و مذهبی به کاربران توصیه کرد: مراقب ترفندهای فریب کارانه مجرمین باشید و با موارد مشکوک در فضای مجازی هوشیارانه برخورد نمایید.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: مجرمین سایبری از هر فرصتی برای ارتکاب جرایم استفاده می‌کنند و با توجه به تعدد مناسبت‌های ملی و مذهبی، ترفندهای مختلفی را در این زمینه به کار می‌برند.


این مقام مسئول ادامه داد: نوروز یکی از مناسبت‌های بزرگ کشور است که همواره مورد توجه ایرانیان بوده و این موضوع فرصتی را برای مجرمین ایجاد می‌کند تا اقدامات مجرمانه خود را تحت عناوینی مانند حراج‌های آخر سال، دریافت شارژ و اینترنت عیدانه، دریافت عیدی و موضوعاتی از این قبیل، به انجام برسانند که در این رابطه پلیس فتا استان قزوین از آغاز تعطیلات سال 1401 شاهد افزایش 36 درصدی جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.


سرهنگ فرهودی افزود: همکاران ما در پلیس فتا استان همانند سایر ایام سال در تعطیلات نوروزی نیز با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه، وظیفه رسیدگی به جرایم سایبری را با جدیت دنبال کردند تا شهروندان تعطیلات نوروزی را با آسودگی و بدون دغدغه سپری نمایند. 


این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد: چنانچه شهروندان در طول تعطیلات نوروزی مورد کلاهبرداری یا سرقت اینترنتی قرار گرفته‌اند و تاکنون اقدامی در رابطه با پیگیری موضوع انجام نداده‌اند، سریعاً با مراجعه به مراجع قضایی و پلیس فتا موضوع را پیگیری نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.


سرهنگ فرهودی یادآور شد: حفظ هوشیاری و خونسرد بودن افراد در برخورد با موضوعات مشکوک در فضای مجازی، تا حد چشمگیری بر کاهش بزه دیدگی افراد موثر است و شهروندان باید توجه کافی را به این موضوع داشته و مراقب ترفندهای فریبنده مجرمین باشند.


رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► کلاهبرداری اینترنتی با وعده فروش لباس در فضای مجازی
کلاهبرداری در اینستاگرام با ترفند انتقال وجه ◄

مطالب مرتبط
بنر