کلاهبرداری اینترنتی با وعده فروش لباس در فضای مجازی

چهارشنبه ، 17 فروردين 1401 ، 14:50

رئیس پلیس فتا استان مازندران فردی که با وعده فروش لباس درفضای مجازی از 104 نفر از هموطنان سراسر کشور کلاهبرداری می‌کرد، با تلاش کارشناسان پلیس فتا مازندران، در اصفهان شناسایی و دستگیر شد.


سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چندین نفر به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه‌های خود را مبنى برکلاهبردارى از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش لباس عنوان کردند؛ دراین خصوص موضوع به طورويژه دردستور کار این  پلیس قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتراز قیمت بازار درشبکه‌ اجتماعی پیج مشخص اینستاگرامی کلاهبرداری شده است، گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهمان این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را دراستان اصفهان دستگیر کردند.


این مقام مسئوول افزود: عامل کلاهبردار که مردی بیست‌ ونه ساله بود اقدام به کلاهبرداری از حساب 104نفر از هموطنان سراسر کشور به مبلغ ده میلیارد ریال کرده بود اعتراف کرد.


سرهنگ خورشاد توصیه کرد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

► کاهش 60 درصدی اندازه برنامه های غیرمفید در قابلیت جدید اندروید
مراقب مجرمین سایبری در مناسبت‌های ملی و مذهبی باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر