کاهش 60 درصدی اندازه برنامه های غیرمفید در قابلیت جدید اندروید

چهارشنبه ، 17 فروردين 1401 ، 14:50

Google در حال کار بر روی قابلیتی است که به شما امکان می دهد برنامه های خاصی را بایگانی کنید تا به آزاد کردن فضای دستگاه شما کمک کند.

در یک پست وبلاگ ، گوگل توضیح می‌دهد که هر برنامه‌ای که دارای این ویژگی باشد به شما امکان می‌دهد بدون حذف کامل، برنامه را تا حدود ۶۰ درصد کاهش دهید. این کار را با ایجاد نوع جدیدی از APK (بسته اندروید) انجام می‌دهد که APK بایگانی‌شده نامیده می‌شود. همانطور که گوگل اشاره می‌کند، فایل‌های APK بایگانی‌شده بسیار کوچک‌تر هستند و تا زمانی که آن‌ها را بازیابی نکنید، تمام داده‌های شما را ذخیره می‌کنندو و در زمان بازیابی آن را به اندازه اصلی خود بازمی‌گردانند. 

این ویژگی با انتشار Bundletool 1.10 در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد  اما تا زمانی که Google این ویژگی را برای عموم مردم راه‌اندازی نکند، کاربردی نخواهد بود. توسعه دهندگان همچنین می توانند از APK های بایگانی شده انصراف دهند، که Google نیز در پست وبلاگ به آن اشاره می کند.

هنوز هیچ جزئیاتی در مورد نحوه نمایش این ویژگی در اندروید انتشار نیافته است اما احتمال دارد زمانی که نماد یک برنامه را به مدت طولانی فشار می دهید در کنار گزینه حذف نصب ظاهر شود. در هر صورت به نظر می‌رسد APKهای بایگانی‌شده برای هر کسی که از برنامه‌های اندرویدی به ندرت استفاده می‌کنند و هنوز کاملاً متعهد به حذف آنها از دستگاه خود نیستند که برای این دست از کاربران این ویژگی مفید است.

► فروشندگان بی مبالات در سایت دیوار قربانی برنامه رسید ساز جعلی شدند
کلاهبرداری اینترنتی با وعده فروش لباس در فضای مجازی ◄

مطالب مرتبط
بنر