شناسایی و دستگیری عامل سرقت ارز دیجیتال در همدان

پنجشنبه ، 22 ارديبهشت 1401 ، 10:17

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و دستگیری متهم سایبری که باسوءاستفاده از اعتماد شاکی اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر گفت:  در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر اینکه کیف الکترونیکی‌اش مورد سرقت قرارگرفته است، این موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان پلیس فتا جهت انجام بررسی‌های لازمه قرار گرفت.


این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی مدعی بود که با تبلیغ و اصرار دوستان، با حوزه رمز ارز آشنا شده و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه مبلغ ۳ میلیارد تومان در کیف پول الکترونیکی خود به‌صورت رمز ارز نگه‌داشته بود و مدتی قبل متوجه خالی شدن کیف پول الکترونیکی خود شده بود، با گزارش و اطلاع‌رسانی، پلیس فتا را در جریان این کلاهبرداری قرارداد.


رئیس پلیس فتا استان همدان بیان داشت: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده از کیف پول شاکی و اظهارات مال‌باخته و بهره‌گیری از توان فنی کارشناسان پلیس فتا مهتم که یکی از دوستان شاکی بوده و به تشویق آن وارد این حوزه شده بوده شناسایی گردید و پس از هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل پلیس شد.


وی افزود: متهم در مواجهه با اسناد موجود، به سرقت ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی دوست خود اعتراف کرد و انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان نمود، در نهایت متهم با تشکیل پرونده به همراه مستندات موجود و جمع‌آوری‌شده به مرجع قضایی معرفی‌ شد.


سرهنگ سرخوش تأکید کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این امر مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.


این مقام مسئول  گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره‌گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

► کد فعال سازی برنامه‌ها را در اختیار هرشخصی نگذارید
چگونه تبلیغات را در گوشی اندرویدی خود مسدود کنیم ◄

مطالب مرتبط
بنر