کد فعال سازی برنامه‌ها را در اختیار هرشخصی نگذارید

پنجشنبه ، 22 ارديبهشت 1401 ، 10:18
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از کاربران خواست  کدهایی که در شبکه های اجتماعی یا از طریق پیامک برای آنان ارسال می شود را در اختیار افراد ناشناس یا هر فرد دیگر نگذارند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: افراد کلاهبردار در فضای مجازی از راه های مختلف سعی در رسیدن به اهداف مجرمانه خود دارند .


وی ادامه داد: در اختیار گذاشتن کدهای دریافتی یا اطلاعات مورد نظر افراد سودجو، می تواند تبعات زیان باری را برای کاربران متحمل کند در حالی که با رعایت چند نکته ساده می توانند از این موضوع جلوگیری بعمل آورند.


این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: زمانی که فردی در شبکه های اجتماعی و یا از طریق پیامک کدی را تحت هر عنوانی دریافت کرد از واگذاری کد مربوطه به شخص ارسال کننده پیام و یا فرد تماس گیرنده خودداری کند.


وی خاطرنشان کرد: کدهایی که برای اشخاص ارسال می شود به منزله اطلاعات شخصی آنان می باشد و در صورت واگذاری این کد به افراد غیر، از طرق مختلف مورد سوء استفاده قرار خواهند گرفت.


سرهنگ محمودی یادآور شد: کدهای فعال سازی یا لینک های جعلی از طرف مجرمان سایبری با هدف های مختلف به کاربران فضای مجازی از طریق شبکه های اجتماعی و یا از طریق پیامک ارسال می شود، لذا هموطنان برای جلوگیری از عملی شدن اینگونه اقدامات، از کلیک برروی لینک های جعلی و همچنین در اختیار گذاشتن کدهای دریافتی به افراد ناشناس خودداری کنند.


این مقام انتظامی بیان داشت: کاربران هوشیاری لازم را در مواجهه با این افراد داشته باشند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند و به اکانت‌ها و صفحات جعلی شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان اعتماد نکنند.


رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: پلیس فتا به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ارائه آموزش های لازم به هموطنان عزیز می باشد؛ لذا در صورت نیاز از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و یا شماره تماس096380 راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► کلاهبرداری واتساپی با عنوان " برنده شدن در قرعه کشی همراه اول "
شناسایی و دستگیری عامل سرقت ارز دیجیتال در همدان ◄

مطالب مرتبط
بنر