کلاهبرداری واتساپی با عنوان " برنده شدن در قرعه کشی همراه اول "

دوشنبه ، 30 خرداد 1401 ، 10:14

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری متهمی که در پیام رسان واتساپ با تماس صوتی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی همراه اول اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبرداد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد احمد موسوی، رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: برابر شکایت و مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از طریق  تماس واتساپی تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی همراه اول، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.


وي افزود: برابر اظهارات شاکی، شخصی با هویت نامعلوم از طریق  تماس صوتی واتساپی، اعلام می‌نماید اخیرا در قرعه کشی همراه اول مشترکان خوش حساب، برنده جایزه شده و پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده (رمز دوم کارت بانکی) را دریافت و کل موجودی حساب برداشت می‌نماید.


اين مقام انتظامی عنوان داشت: با بررسی‌های فنی و پلیسی متهم به هویت معلوم با هماهنگی مراجع قضایی در یکی از استان‌های کشور شناسایی دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل شد.


وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از روبروی شده با مستندات ضمن اعتراف به  جرم خود عنوان داشت: با برقراری ارتباط واتساپی با قربانیان به بهانه برنده شدن در قرعه کشی همراه اول پس از جلب اعتماد و دریافت اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب انها می‌کردم.


سرهنگ موسوی گفت: مجرمان سايبري با سو استفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به شرکت و سازمان‌ها به خصوص همراه اول، صدا و سیما و...  اعتماد شهروندان را جلب می نمایند و با پیشنهادات اغوا کننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس با دریافت رمز دوم یکبار مصرف از حساب‌های بانکی برداشت می‌کنند.


رئیس پلیس فتا زنجان خاطر نشان کرد: شهروندان به تماس و لینک‌های که از سوی افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، اعتنا نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي، موضوع را از طريق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

► کلاهبرداری از طریق لینک جعلی سامانه ثنا
کد فعال سازی برنامه‌ها را در اختیار هرشخصی نگذارید ◄

مطالب مرتبط
بنر