کلاهبرداری از طریق لینک جعلی سامانه ثنا

دوشنبه ، 30 خرداد 1401 ، 10:14

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری جوانی خبر داد که با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمود.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت پيامکي از سرشماره شخصی مبني بر اينکه از شما شکايت شده است و جهت پيگيري از طريق لينک ارسالي نرم افزار ثنا را نصب کنيد، براي بنده ارسال گرديد. سپس با مراجعه به لينک جهت واريز مبلغ 5هزار تومان براي ثبت نام، اطلاعات کارت بانکي خود را ثبت نمودم، که مبلغ 10 میلیون تومان از حسابم کسر شد.


رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: با توجه به شکایت صورت گرفته مراتب در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی های فنی تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته و ردزنی وجوه سرقتی فرد مظنون را در استان قم پیدا نمودند.


این مقام انتظامی تشریح کرد: با هماهنگي مقام قضايي و اخذ نيابت براي شهر قم، با اذن ورود به منزل و مخفيگاه ؛ متهم جلب شد، و در تحقیقات انجام شده اقرار کرد کار فرزندم است. 


سرهنگ سید نظام موسوی افزود : متهم پس از روبرو شدن با مستندات جرم، چاره ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود ابراز ندامت و پشیمانی نمود و در نهایت پرونده به همراه مجرمین تحویل مراجع قضائی گردید.


این مقام مسئول بیان داشت:پیامک ثنا از سرشماره شخصی ارسال نمیگردد و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری هست و درصورت مشاهده این گونه پیامها فقط آن را حذف نمایند و روی لینک ناشناس کلیک نکنند.


رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست : هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.


► مراقب پیامک‌های جعلی ثبت نام یارانه باشید
کلاهبرداری واتساپی با عنوان " برنده شدن در قرعه کشی همراه اول " ◄

مطالب مرتبط
بنر