مراقب پیامک‌های جعلی ثبت نام یارانه باشید

دوشنبه ، 30 خرداد 1401 ، 10:14

رئیس پلیس فتا استان کردستان ضمن تاکید بر اینکه عموم مردم مراقب پیامک‌های جعلی ثبت نام یارانه باشند، گفت: شهروندان از طریق مراجع رسمی پیگیر یارانه خود باشند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این موضوع گفت: مجرمین و کلاهبرداران سایبری از هر موقعیتی سوء‌استفاده کرده و با فریب شهروندان، آنان را دام‌های خود گرفتار می‌کنند.


وی ادامه داد: اخیرا با توجه به واریز یارانه معیشتی، مجرمین سایبری با ارسال پیامکی مبنی بر ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی از آنان کلاهبرداری می‌کنند.


سرهنگ دانش پور افزود: در این ترفند بعد کلیک کاربران بر روی لینک موجود در متن پیامک، نرم‌افزاری بر روی گوشی آنان نصب گردیده و ضمن آلوده نمودن گوشی، اطلاعات بانکی افراد به سرقت برده می‌شود.


این مقام مسئول گفت: کاربران اخبار و اطلاعات مربوط به واریز یارانه معیشتی از سوی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها را از طریق رسانه‌های ملی و رسمی کشور پیگیری نموده و به پیامک‌های جعلی به هیچ عنوان توجه نکنند.


رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز با مراجعه به آدرس cyberpolice.ir می‌توانند از آخرین اخبار و اطلاعات مطلع شده و در صورت نیاز  با شماره 096380 بصورت شبانه‌روزی  می‌توانند با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

► موج جدید کلاهبرداری ، شهروندان هوشیار باشند
کلاهبرداری از طریق لینک جعلی سامانه ثنا ◄

مطالب مرتبط
بنر