موج جدید کلاهبرداری ، شهروندان هوشیار باشند

دوشنبه ، 30 خرداد 1401 ، 10:14

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از موج جدید کلاهبرداری به روش برقراری تماس تلفنی و واتساپی با هدف برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد بی توجه به هشدارهای پلیس خبر داد.


به گزارش پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا؛ رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: طی 72 ساعت گذشته موج جدیدی از کلاهبرداری با هدف دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد ایجاد شده که طی برقراری تماس تلفنی یا واتس اپی از سوی فرد کلاهبردار با شخص قربانی ضمن ارائه اطلاعات هویتی و شخصی نظیر شماره ملی ، نام پدر و کلیه حساب های بانکی به فرد قربانی؛ از وی می خواهند جهت دریافت جایزه خود کدی که برای وی ارسال شده را بازگرداند تا جایزه به حسابش واریز گردد.


سرهنگ جهانشیری افزود: با توجه به اطلاعاتی که فرد کلاهبردار در اختیار قربانی قرار می دهد اعتماد وی را جلب کرده و جای شکی برایش باقی نمی گذارد که تماس دریافت شده از سوی رسانه ملی و سایر عناوینی که اعلام می نمایند ، می باشد و به همین جهت فرد قربانی با ارسال کد دریافت شده در واقع اجازه دسترسی به حساب بانکی خود را به فرد کلاهبردار می دهد و متاسفانه موجودی حساب بانکی خود را از دست می دهد.


رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به شگرد اخیر مجرمین گفت: هرچند این روش بسیار قدیمی و پر تکرار است اما متاسفانه همچنان در حال گرفتن قربانی بوده و علی رغم توصیه ها و اطلاع رسانی در جراید و رسانه های نوین ارتباطی اما همچنان شهروندان فریب تماس های تلفنی که از سوی افراد کلاهبردار با آنها برقرار می شود را خورده و موجودی حساب خود را از دست می دهند.


این مقام مسئول در این رابطه راهکارهایی برای پیشگیری از برداشت غیر مجاز و شناخت افراد کلاهبردار عنوان نمود و گفت : با توجه به دنیای ارتباطی جدید هر تماس یا پیامکی دریافت کردید ابتدا نسبت به اصالت آن اطلاعات لازم را کسب نموده و هرگز پیامک هایی که برای شما از سوی بانک ارسال می گردد را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید هرچند که فرد تماس گیرنده به تمام اطلاعات حقیقی و حقوقی شما واقف باشد.


وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد : حساب های پس انداز وحساب هایی که موجودی بالایی دارند را به حساب اینترنتی خود متصل ننمایید و با اختصاص کارت بانکی جداگانه با موجودی حداقلی؛ امنیت حساب خود را بالا نگه دارید.


گفتنی است، شهروندان گرامی جهت ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر بلافاصله  با شماره تماس 096380 مرکز فوريت‌هاي سايبری پليس فتا ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات اورژانس سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهرمند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشاني www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.

► عضوگیری و پرداخت سودهای هنگفت در فضای مجازی
مراقب پیامک‌های جعلی ثبت نام یارانه باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر