اجاره دادن کارت بانکی یعنی معاونت در انجام جرم

پنجشنبه ، 30 تیر 1401 ، 18:19

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری کلاهبرداری که در شبکه‌های اجتماعی با اجاره کارت‌های بانکی شهروندان دست به اقدامات مجرمانه می‌زد خبر داد و در این خصوص به شهروندان هشدار داد و گفت : اجاره دادن کارت بانکی یعنی معاونت در انجام جرم است.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در خصوص جزئیات این خبر گفت: با وصول پرونده‌هایی در زمینه کلاهبرداری و سایت‌های شرط‌بندی و قمار با سرنخ‌های یکسان موضوع بطور جد در دستور کار این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: با بررسی‌های بعمل آمده محرز گردید که افراد مختلفی در قبال دریافت مبالغی اندک کارت بانکی خود را اجاره داده‌اند.


سرهنگ حسینی ادامه داد: افسران سایبری پلیس فتا خوزستان پس از اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، موفق شدند اجاره کننده کارت‌های بانکی را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.


رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: پس از آغاز تحقیقات، متهم که در ابتدا منکر داشتن ‏هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بيان حقيقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.


متهم در بیان شیوه مجرمانه خود اظهار کرد: در شبکه‌های اجتماعی با ترفندهای مختلف کارت‌های بانکی افراد ناآگاه و نیازمند را اجاره می‌کردم و با استفاده از همان کارت‌های اجاره‌ای از شهروندان کلاهبرداری می‌کردم.


این مقام مسئول ادامه داد: افراد سودجو و کلاهبردار با سوء‌استفاده از ناآگاهی و ساده‌انگاری برخی از افراد از در دوستی و دلسوزی وارد شده و با به دست آوردن حساب و کارت بانکی، آنان را در جرم ارتکابی خود شریک می‌کنند.


سرهنگ حسینی  در این خصوص به هموطنان هشدار داد: مسئولیت تمامی تراکنش‌های حساب‌ها و کارت‌های بانکی‌ شهروندان بر عهده مالکین حساب خواهد بود و اجاره دادن کارت‌های بانکی نیز معاونت در انجام جرم است.


رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از طریق تماس با مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهره مند گردند.

► شش مورد از رایج‌ترین حملات سایبری را بشناسیم
دستگیری پزشک قلابی خدمات زیبایی در پاکدشت ◄

مطالب مرتبط
بنر