کلاهبرداری اینترنتی 2 میلیارد ریالی با عنوان دعانویسی

پنجشنبه ، 6 مرداد 1401 ، 11:46

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی فردی خبر داد که با عنوان دعانویسی و رفع طلسم و مشکلات در شبکه اجتماعی اینستاگرام از کاربران کلاهبرداری می کرد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد. 


وی تصریح کرد: در راستای رسیدگی به موضوع و احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا ضمن تشکیل پرونده قضائی برای فرد یا افراد کلاهبردار بلافاصله شناسایی و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.


این مقام انتظامی گفت: شاکی در اظهارات خود عنوان می کند که همسر وی به دلیل داشتن مشکلات و افسردگی با یکی از صفحات  اینستاگرامی آشنا می شود که خود را رمال و فالگیر معرفی کرده و با دادن وعده اینکه مشکل شما را با ترفندهایی حل خواهم کرد از وی اقدام به کلاهبرداری می نماید.


سرهنگ محسن محمودی اذعان داشت: در بررسی های اولیه مشخص گردید که رمال کلاهبردار با فریب دادن اعضای این خانواده و با بیان مطالب کذب و دروغ که شما طلسم شده اید جمعا مبلغ 260 میلیون تومان طی چندین فقره در بازه زمانی مختلف برای رفع طلسم دروغین دریافت می کند.


رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته توسط افسران سایبری فرد کلاهبردار شناسایی و جهت پاسخگو بودن به اعمال خود در قبال فانون به پلیس فتا فراخوانده شد.


وی افزود: پس از حضور متهم در مقر پلیس و در ادامه تحقیقات پیرامون موضوع پرونده مشخص گردید رمال کلاهبردار از آشنایان نزدیک اعضای خانواده شاکی بوده که علت و انگیزه خود از این کار را مشکلات مالی عنوان کرد و با دادن تعهد مبنی بر جبران خسارات و بازگرداندن تمامی مبالغ دریافتی، وی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی گردید. 


سرهنگ "محمودی" تصریح کرد: کسانی که بخواهند اقدام به ایجاد و راه اندازی هرکانال و گروه‌ غیرقانونی کنند و یا سعی در سوء استفاده از اعتقادات مردم نمایند به شدت با این افراد در چهار چوب قانون برخورد خواهد شد.


این مقام مسئول به شهروندان توصیه نمود: کلاهبرداران سایبری با ترفندهای متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند پس هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته و در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.


رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره 096380 مرکز فوریتهای سایبری و سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

► کار در منزل یا کلاهبرداری در منزل
راه اندازى صفحه فیشنگ با ترفند خرید شارژ تلفن همراه ◄

مطالب مرتبط
بنر