کار در منزل یا کلاهبرداری در منزل

پنجشنبه ، 6 مرداد 1401 ، 11:46

سرپرست پلیس فتا استان ایلام بیان داشت : فردی که با انتشار اپلیکیشن جعلی کاریابی اقدام به کلاهبرداری مالی کرده بود شناسایی شد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: "سرهنگ علی‌رضا یعقوبی"، سرپرست پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یک شهروند خانم به این پلیس با در دست داشتن یک فقره مرجوعه قضایی، اظهار داشت که بصورت نامعلومی مبالغی از حساب وی برداشت شده است و درخواست رسیدگی به موضوع را دارد.


این مقام انتظامی افزود: طی بررسی فنی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید از طریق اپلیکیشنی جعلی در تلفن همراه وی نفوذ صورت گرفته که منجر به دسترسی به محتوای موجود در گوشی شاکی شده است.


وی ادامه داد: در ادامه اظهارات شاکی مشخص شد وی در پی یافتن کار در فضای مجازی از طریق تبلیغات شبکه های اجتماعی اقدام به نصب اپلیکیشن جعلی تحت عنوان کار در منزل نموده است.


سرهنگ یعقوبی ضمن اشاره به شناسایی متهم و ارسال پرونده به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی به شهروندان توصیه کرد جهت نصب اپلیکیشن های موبایلی حتما از طریق منابع معتبر اقدام کنند و از دانلود و نصب از طریق سایت‌ها و شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

► کلاهبرداری اینترنتی 2 میلیارد ریالی با عنوان دعانویسی
کلاهبرداری اینترنتی 2 میلیارد ریالی با عنوان دعانویسی ◄

مطالب مرتبط
بنر