فیشینگ کارت های مشتریان توسط فروشگاه جعلی اینستاگرامی

سه شنبه ، 11 مرداد 1401 ، 14:44

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی ادمین فروشگاه جعلی اینستاگرامی که به بهانه دریافت وجه اقدام به ارسال لینک فیشینگ برای مشتریان خود می کرد، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این پرونده فیشینگ گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط 9 نفر از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب توسط فردی ناشناس در اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.


اين مقام انتظامی بیان داشت: بر اساس اظهارات مالباختگان و اقدامات تخصصی انجام شده مشخص شد متهم از طریق دایرکت با ارسال لینک فیشینگ به بهانه پرداخت آنلاین سفارش، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نموده است.


وي افزود: با انجام اقدامات فني توسط كارشناسان، متهم در مخفیگاه خود شناسايي و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی داده شد.


این مقام مسئول عنوان داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته، متهم با هدف خالی کردن حساب مشتریان اقدام به خرید اینترنتی تلفن همراه از طریق کارت های فیشینگ شده مالباختگان کرده است.


سرهنگ مرتضوي گفت: شبکه های اجتماعی بستر امنی برای خرید کالا نیست و باید در نظر داشت، وجود کثرت مخاطبان یک صفحه دلیل بر مجوز، صحت و ارائه کالای با کیفیت نیست.


رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: توجه داشته باشید فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت نماد اعتماد الکترونیک در سایت مشخص می شود و شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی آن اطلاعات لازم از گردانندگان سایت و آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.

► برخورد قاطع قانونی در انتظار مزاحمان اینترنتی
شناسایی عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی برنامه شاد ◄

مطالب مرتبط
بنر