کلاهبرداری با ترفند خرید اینترنتی نوشت افزار ایرانی

چهارشنبه ، 23 شهریور 1401 ، 16:31

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در آستانه سال تحصیلی جدید درخصوص کلاهبرداری از طریق صفحات فیشینگ و با بهانه خرید اینترنتی نوشت‌افزار ایرانی هشدار داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص این خبر اظهار داشت:مجرمان فضای سایبر با انتشار تصاویری از نوشت‌افزار ایرانی در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی این گونه وانمود می‌کنند که این نوشت‌افزار‌ها را با قیمت مناسب و پایین‌تر از بازار به دست دانش‌آموزان می‌رسانند.


این مقام انتظامی تاکید کرد:کلاهبرداران سایبری در این روش با انتشار تصاویری از دانش‌آموزان مناطق محروم کشور و مطرح‌کردن موضوعاتی مانند خرید نوشت‌افزار ایرانی و حمایت از کالای تولید داخل، سعی در تحریک احساسات کاربران فضای مجازی دارند.


این مقام سایبری ادامه داد :در این روش از کلاهبرداری ،افراد شیاد با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی افراد را به درگاه بانکی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نموده و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌نمایند.


سرهنگ  الوانی گفت: تبهکاران سایبری همیشه در کمین هستند تا از کاربران فضای سایبر کلاهبرداری کنند، لذا هموطنان چنانچه قصد دارند به صورت اینترنتی نوشت‌افزار ایرانی را برای فرزندان‌شان تهیه کنند، باهوشیاری کامل از سایت های معتبر خرید خود را انجام دهند و فریب آگهی‌های اغوا‌کننده و فریبنده مجرمین سایبری را نخورند.


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند ،همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان می‌باشد.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► دام کلاهبرداران برای متقاضیان صدور گواهینامه رانندگی
اغفال هموطنان با ترفند برنده شدن در مسابقات ◄

مطالب مرتبط
بنر