بازی های رایانه ای و تأثیرات مخرب آن ها در کودکان و نوجوانان

دوشنبه ، 18 ارديبهشت 1402 ، 14:04

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: بازی‌های رایانه ‌ای آنلاین عاملی برای ترویج خشونت، بی‌بند و باری و کم‌تحرکی کودکان و نوجوانان است.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ؛ سرهنگ بهمنی، در تشريح اين موضوع اظهار داشت: با توجه به پایان سال تحصیلی دانش آموزان، انجام بازي هاي رايانه اي يكي از سرگرمي هاي كودكان، نوجوانان، جوانان در روزهای پیش رو می باشد لذا از هم اکنون خانواده ها باید برنامه ریزی لازم در این خصوص داشته باشند.


این مقام انتظامی افزود: امروزه کودکان و نوجوانان بیشتر وقت خود را صرف بازی‎های آنلاین می‌کنند. از همین رو، می توان بازی‌ های مجازی را دوست صمیمی کودکان و نوجوانان دانست!! به همین دلیل، شناخت تاثیرات روحی‌روانی این بازی‌ها برای والدین ضروری است.


رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد : با نگاهي به انبوه بازي هاي موجود در بازار در مي يابيم كه قريب به اتفاق اين بازي ها وارداتي و محصول كشورهاي ديگر، خصوصاً كشورهاي غربي است كه در ساخت هريك از اين بازي ها اهدافي را دنبال مي كنند ” خشونت “ مهم ترين محركه اي است كه در طراحي جديدترين و جذاب ترين بازي هاي رايانه اي به حد افراط از آن استفاده مي شود.


سرهنگ بهمنی اظهار کرد: اعتیاد اینترنتی یکی از مهمترین خطرات بیش از حد بازی‌های آنلاین است که باعث می شود کودک ، خود را از شرایط عادی زندگی دور ‌کند، که این امر مشکلات رفتاری، پرخاشگری ،گوشه گیری، بحران هویت، بلوغ زودرس، افت تحصیلی و ... را در پی خواهد داشت.


این مقام مسئول به خانواده ها توصیه کرد: والدین باید محتوای بازی‌ها را باید رصد کنند و یا از طریق سایت اینترنتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تهدید بازی موردنظر را شناسایی و به کودک توضیح دهند کدام بازی برای او ‌مناسب است. بهتر است بازی‌ها محتوایی خلاقانه داشته باشد تا کودک و نوجوان به این واسطه معمایی را حل و درعین‌حال سرگرم شوند. یعنی بازی به مهارت حل مسئله فرد کمک کند.


سرهنگ بهمنی به والدین هشدار داد: بازی‌های آنلاین صرفاً نوعی سرگرمی نیستند؛ بچه‌ها در حین چنین بازی‌هایی ممکن است در معرض خطر زورگیری، دزدی هویت، کلاهبرداری از کارت اعتباری و سوءاستفاده‌های دیگر قرار بگیرند. حتماً درباره‌ این خطرات با فرزندان‌تان صحبت کنید. فقط داشتن گفت‌وگویی در سنین کودکی است که آن‌ها را آماده‌ی اجتناب از این خطرات خواهد کرد.


رئيس پليس فتا استان هرمزگان گفت: خانواده ها می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

► برداشت غیرمجاز از حساب مادربزرگ توسط نوه
دستگیری زوج کلاهبردار رسید ساز درغرب مازندران ◄

مطالب مرتبط
بنر