شهروندان مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی باشند

چهارشنبه ، 27 ارديبهشت 1402 ، 10:25
رئیس پلیس فتا استان سمنان در خصوص کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی به شهروندان هشدار داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این موضوع گفت: برخی افراد سودجو با ترفندهایی مانند فروش سوالات امتحان نهایی و... نسبت به کلاهبرداری از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان اقدام می کنند.


وی افزود:افراد سودجو با طرح قیمت‌های بسیار ارزان برای فروش سوالات اقدام به هدایت کاربران به صفحات جعلی کرده و از این طریق حساب بانکی آنها را خالی می کنند. همچنین ممکن است در مواردی سوالات تقلبی را به دانش‌آموزان فروخته و این افراد با این تصور که سوالات را دریافت کرده‌اند، از مطالعه باقی موارد خودداری کرده و در امتحانات دچار مشکل شوند.


سرهنگ فدائیان ادامه داد: در مواردی هم این احتمال وجود دارد که افراد سودجو اقدام به انتشار فایل‌هایی در فضای مجازی کرده و ادعا می‌کنند که حاوی سوالات امتحانی است، اما این فایل‌ها در واقع حاوی بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می‌برد.


این مقام انتظامی به دانش آموزان و خانواده های آنان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب چنین ادعاهایی را نخورند، چرا که به گفته مسئولان آموزش و پرورش سیستم نظارت و ضریب امنیت امتحانات نهایی در آموزش‌وپرورش بسیار قوی بوده و امکان لو رفتن سؤالات نهایی وجود ندارد و شایعات انتشار این سئوالات، سال‌هاست که در فصل امتحانات مطرح می‌شود و اساسا آنچه با عنوان فروش سؤالات در فضای مجازی مطرح  می شود با هدف اخاذی از شهروندان و یا هدایت آنان به سمت سایت های جعلی یا فیشینگ جهت سرقت اطلاعات آنها، می باشد.


رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از عموم مردم خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► فعال سازی گارانتی ترفند کلاهبرداری از آب درآمد
پرداخت بیعانه قربانی گرفت ◄

مطالب مرتبط
بنر