فعال سازی گارانتی ترفند کلاهبرداری از آب درآمد

سه شنبه ، 26 ارديبهشت 1402 ، 10:25

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی مجرم سایبری که با ادعای دروغین فعال سازی گارانتی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری مالی کرده بود، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: "سرهنگ علی‌رضا یعقوبی"، رئیس پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر عنوان داشت: طی مراجعه شهروندی به پلیس فتا استان ضمن دردست داشتن مرجوعه قضایی مدعی شد از وی کلاهبرداری مالی شده است و درخواست رسیدگی به موضوع را داشت.


این مقام انتظامی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت از طریق اینترنت اقدام به خرید یک دستگاه ماشین لباسشویی کرده است و چند روز بعد فردی ناشناس با وی تماس گرفته و خود را نماینده شرکت سازنده کالای خریداری شده عنوان کرده و در ادامه از شاکی درخواست کرده جهت فعال سازی گارانتی دستگاه مبلغ 4.000.000 میلیون ریال باید واریز کند.


سرهنگ یعقوبی ادامه داد: با گذشت چند روز و عدم مراجعه برای نصب دستگاه با نمایندگی شرکت مربوطه تماس گرفتم و اعلام داشتند فروشنده هیچگونه ارتباطی با نمایندگی آنان ندارد و متوجه شدم تماس قبلی جعلی و اقدام به کلاهبرداری بوده است.


رئیس پلیس فتا ایلام گفت: پس از انجام تحقیقات کامل در این زمینه و بررسی موضوع با انجام اقدامات تخصصی سایبری متهم پرونده شناسایی همچنین وجه مذکور به حساب مالباخته عودت داده شد.


این مقام سایبری توصیه کرد: سایت پلیس فتا منبع غنی برای معرفی جرایم نوظهور سایبری است که شهروندان با مراجعه به آدرس www.cyerpolice.ir می‌توانند با این شیوه‌ها و چگونگی مقابله با آن آشنا شوند.

► ارسال کالای بدل با برچسب برند اصلی
شهروندان مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی باشند ◄

مطالب مرتبط
بنر